Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Sanna - 18 mars 2011 21:50

Helt härlig med kväller, sert lite på cake boss underbar serie blir bara så sugen på gotti!


Dexter somnade kavrt över sex alldeles för tidigt, han var super trött och han inte dricka vällingen ens. Han kommer att vakna snart och vilja ha mat. Han hade ätit sin gröt middag sedan satt han i soffan med pappa buss och tittade i en bok pang så somnade han utan pyjamasen ren blöja eller något. haha men söt var han i alla fall. Jag fick försöka att få av honom svettiga kläderna och på med ren pyjamas vilket gick toppen. Hade tvätt i maskinen som lät lite men han vaknade inte av det. Gissar att han kanske framåt elva tiden blöir hungrig men då ammar jag honom bara. Orkar inte ordna med välling så sent. Maken flippar över till nyheterna jag är nog ganska tråkig som sitter bredvid honom med datorn i famnen men vi kan ägna oss åt varandra sen när han sett klart på tv. Åt super god mat till kvällen Maken ordnade med den ost bricka, korvar, gott bröd, en lite sallad mumsigt värre!


Vad mer kan jag skriva? Har hängt tvätten mest Dexters saker, ska tvätta mer i morgon om jag orkar. Kanske maken hjälper mig, brukar ju gå fortare då man är två. Snart kan man hänga ut saker på altanen. Såg på skidorna på tv också spännande värre men är motståndare till NORGE så jag blev glad över en rysk vinst på herrsidan!


Usch för allt som händer i världen jag tänker på alla som mår dåligt just nu.. Ni får en stilla tanke av mig....

 

Fruktansvärt hur kan man utvissa ensamma barn? Till Makedonien? Jag fattar nada, pratar enligt tv bara svenska och ska bo ensamma på ett barnhem kan ingen göra något! Blir så arg och ledsen när man hör sånt vad är det här för land vi lever?! Det mest ohummana i alla fall! Dom borde sparka ut migrationsverket och göra något vettigt! Det är barn vi snackar om!

Är inte helt insatt i frågan men av vad tv sa så låter det helt sjukt att det lagligt gå att göra så.... det är ju 2011 talet vi lever på inte 1800 talet!

 

Är lite små trött men så är det ju att vara mamma tröttheten kommer lite då och då. Borde röja upp i köket, ta ett bad kanske, läsa ut min bok och amma Dexter sova som en stock då maken ska gå upp med honom i morgon skönt värre! Kanske man kan få sovmorgon.



Ha en bra kväll vi kanske hörs i morgon!


Love//Sanna 

 


 

Av Sanna - 18 mars 2011 16:59

Otroligt vad fort det går.. Redan fredag, veckorna bara springer förbi. Man hinner knappt med allt. Lgh har blivit ren och fräsch Dexter har fått två boddysar från Polarn och pyret. Jag fick en svart klänning, röda skor och ett halsband jag ska skicka iväg! så blev en lyckas shoping även choklad och kött från saluhallen. Jag hade en toppen dag!


Dexter också får jag hoppas han ligger nu på sängen bredvid mig och joldrar han är nöjd har ätit lite banan och ammning så nu är allt toppen!


Nej nu ringer det så hör av mig sen!


Love//Sanna

Av Sanna - 18 mars 2011 16:48


Dexters nya matta bilmattan som inte andvänds speciellt mycket men ligger där!




 


Min lurvmatta som jag älskar.. Tack älsklingen för den!

 


Vi var och grillade tillsammans med kompisar vid en friluffsanläggning vilket var en stor höjdpunkt då vi nog inte åker till stugan i Sälen på grund av en massa saker men vi får se finns ju tid än...


     



Härlig lunch med Maken och Dexter. God mat och gott sällskap.


Love// Sanna

Av Sanna - 18 mars 2011 08:42

Här kommer ett rätt så nytaget kort på Prinsen men han kanske inte är sig lik mot dom gammal korten då han förändrats så mycket och blivit så lik Maken! Tvillinga lik mot hans bebis bilder... haha helt otroligt.


   Sötnosen hos svärisarna i deras konservetry heter det så. hum blir osäker.  Han ligger så där ofta och så halv ålar han iväg med överkroppen rest lite ibland även bakdelen mer baken rest lite men då framdelen neråt marken är svårt att förklara bör ses! Är nog ett rätt så nytaget kort fann den i kameran den dåliga kameran.


Kommer en till bild


Man kan se makens fingrar mer än så lägger jag inte ut på honom han vill vara privat så privat man kan vara på grund av sitt jobb..


   Han är hos kompisar till oss är också dåliga kameran som jag tat bilden med. Han ska äta puree men ser inte ut att vara så sugen eller ens intresserad. Han ser mig, typiskt.



Kanske kommer någon mer bild sen någon gång orkar inte lägga ut fler och så. Prinsen har vart nöjd länge nu på golvet, jag ska ta en latte och sedan klä på mig och så ska vi rusa iväg ut i sthlm lugna liv! vill ju see skidorna sen från Falun brukar ju vara där och se live men inte i år. Mamma heja lite extra åt mig!


Är sugen på vindruvor. mums.


Ha det bra!


Love //Sanna 

Av Sanna - 18 mars 2011 08:28

Är det verkligen morgon eller är det jag som snurrar? Tyckte klockan stod på tolv i morse men hon var ju halv sju, maken sov än och han brukar ju åka rätt tidigt men inte idag. Vi åt frukost tillsammans och fixade ordning Dexter pojken. Som fick gröt vilket smaskades på rejällt. Vart lite kletigt men det är sånt man får ta, han tycker om att sitta i barnstolen men inte för länge. Haklappen försöker han ibland att rycka av sig utan att lyckas. Hans pappa lyckades kläma i honom i fel boddys i morse den som är för liten. haha han såg ut som en sumobrottare. Så det är verkligen dags att shopa fler större boddysar men vart?! Jag vill gärna ha unika saker. Kanske är internet som gäller vart handlar ni era bebis kläder?! Polan och pyret har massor med saker men vi har redan köpt så mycket där precis som på H&M samt Kaphal och Lidex även på några andra butiker. Fick tips om en eko sida måste leta reda på den lappen kanske kan göra något fynd där.


Måste iväg med Dexter sen för frmaåt lunch kommer våran städhjälp äntligen! Lgh ser ut som ett bombnerdslag av dam. Jag ska försöka plocka undan lite i köket och ordna till det där. Blir att Shoppa idag hoppas Dexter är på toppen humör för det. Ska ner på NK och köpa en tunika jag såg där förut. Nya skor åt mamma bus blir det också. Kanske hittar Boddysar där åt Dexter också.. Man kan ju i alla fall hoppas. Orkar inte gå runt till tussen gallerior eller shopingcenter. Kista gallerian är toppen bra om man vill åka iväg men då är Nacka forum eller Sickla minst lika bra. Ska äta Lunch ute med prinsen också första gången ensamma sedan han börjat med pureer så det blir spännande!


Fredag och veckorna går så fort. Oj nu pep telefonen sms på ingående. Vem kan det vara?! Hum Maken som undrar om han får Luncha med oss då hans möte blivit inställt. Mysigt! Bäst att sms tillbax och tala om vart vi ska äta men vart?! kanske vårat favorit ställe eller ska vi testa någo nytt? Kanske något nytt, kanske kan äta på NK men då får han kanske åka Taxi till oss ja det blir nog bra vilket som. Han kan få äran att välja ställe lite överaskning mår man bra av!


Ska nog klä på mig snart. Fixa håret, hjälp så jag ser ut! Tur ingen ser mig mer än prinsen men han kan inte döma mig. Hittat tre bra nya låter kanske lägger ut dem här sen men inte nu.


Love//Sanna 

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards