Alla inlägg under januari 2012

Av Sanna - 14 januari 2012 11:34

Igår när jag kom hem från skolan, vi hade haft grupparbete på ett fik. Vi ska om några veckor lämna in och redivisa lite saker. Så var det inte en enda kote hemma, så konstigt. Men skönt också!  Lite lugn och ro, stod att dom var ute och lunchade med gänget så skoj. Jag kunde ta ett skönt bad, plugga i fred, börja med middage. Plocka undan leksaker och den frukostdisk dom inte tat reda på, var en stress morgon jag vaknade fem av att Dexter var i sovrummet och pillade på sakerna vid nattduksbordet, vet inte  hur länge han vart uppe. Jag försökte få honom att somna om men han vägade, han ville ha frukost. Han ville inte vara tyst heller så vi gick ner, jag syndade. Gav honom smörgås och gröt samt satte på tv, så jag kunde halv sova. Hatar att ha tv på för ofta barn mår inte bra av det. Men ibland får man synda också. Han såg inte speciellt mycket för jag hörde hur han smackade och åt från sin lilla soffa. När han ätit klart så lekte han en stund sedan var han bajsnödig men ville bajsa i blöjan så det var skönt. Han somnade om strax efter sex. Koockan skulle ju ringa kvart över så det var bara att bada av honom, snabb duscha meddans han pillade med en tiding på badrummet. Maken sov än, han skulle ju ha Deter hela dagen så han får sova lite till. Meddans jag åt frukost så somnade Dexter på fårskinsullen, jag la på honom en filt och åt färdig frukosten, kanske inte så smart att han somnade om men men. Han sov bara 40 min enligt maken som jag väkte till liv med en kyss innan jag skulle pysa iväg då sov han i sängen.


Här kommer ett ax plock av de nya kläderna Maken köpt till Dexter.. Han köpt lite från en affär som inte har internet site så jag får kanske fota dem sen.



Mössa från Geggamoja skit söt sådan..

Chinos från Polarn och Pyret


Tröja från Polarn och Pyret

Skojrta från Polarn och Pyret


Skojrta med slips Kaphal

Väst från KaphalTröja från Kaphal




Tror jag fick det rätt... Ska tvätta upp allt sen. KANSKE INTE IDAG. vi ska snart packa oss iväg. Vi ska åka, först till båten för att fixa lite sedan till stugan, mys ska sova där i natt till i morgon fixa lite där också.



Ska köpa mer kläder till Dexter i nästa vecka, ska besöka lite dyrare affäre kanske även lite eko kläder också måste ha nya såna. Han ska få nya skor också dom är beställda gjorda efter hans fötter i Italiensk skin inte min ide men maken har ordnat med allt. Dexter ska bli HIPP. eller nått.. blir säkert bra, nej nu måste jag dra. Vi ska strax åka.


tjing, hör kanske av mig sen från ön..



//Sanna

Av Sanna - 10 januari 2012 16:02

Jag, Filippa, Dexter var och shoppade idag!


först fika på Café Neu något nytt ställe i gallerian tog en smoothis till Dexter färsk pressad omgoood. Tog en till mig också, tog också lite te, smörgås innan shopingen började.. Köpte inte så mycket först lite smink, nya solglassögon och tror det var allt jag köpte....

Dexter kanske inte hade det så skoj, men vi åkte till leklandet efter lunchen i alla fall, Vi var på fin restaurang också. Tack filippa för en underbara dag tillsammans, även Dexter tyckte det var skoj.




Har beställt en klänning till balen som vi ska på, maken får nog en chock över prislappen jag med inte för att vi inte har pengar men jag är inte van att köpa jääääte dyra kläder. Fillippa hjälpte mig att köpa den, något dyra kläningen.



Sagaie

Champagnefärgad långklänning med kristaller
8900:- plus lite mer kostade den.
 
  Läcker va? Nu fattas skor och väska. har smycken som passar perfekt. Vet inte om jag vågar andvände den heller... Vill ha en Gucci väska till men tror jag får leta efter något annat en affton väska i alla fall... Har en massa men får leta efter någon speciell, Fillippa kanske kan hjälpa mig.
 
 
 
Nej nu vill Dexter att vi ska mysa och leka lite innan middagen.

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Skapa flashcards