Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Sanna - 11 mars 2011 19:20

Dexter är ingen bebis längre han är stora pojken som kryper omkring ibland eller ja ofta är nog rätt ord men han krypper inte som andra barn han mer ålar och kryper fram ser rätt roligt ut ibland.  Han kan resa sig upp inte själv helt men med hjälp, blir ofta arg på leksakerna. Han har tonviss med leksaker, vilket är bra då håller han sig sysselsatt ett tag i alla fall. Babygymet är ingen favorit längre han leker gärna med andra saker. Bollar är roliga men allt som låter är speciellt skoj, Han har en mjukisdjur som skrattat och den älskar han den åker alltid med i vagnen. Då skiner han upp som bara den!




Vi provade morotspuree idag och det slank ner det med. Gröt med sån där babis sylt till är mumsigt. Köpte en vår overoll till honom på en rea faktiskt otroligt nog kostade bara 900 mot 1300:- så det var ett fynd! Fick skor av Madde till honom vilket jag/Vi är tacksamför!


Mamma har stickat mera saker åt honom, köpt en lite nalle som säger hej vem är du mitt lilla barn. den står bredvid sängen. Pappa min alltså är i Frankrike på någon jobb resa han skulle köpa med sig sovenirer hem till oss. Nu ser jag nere på gatan en bekant bil. Vi ska ha myskväll nere för engånskull äntligen! Maken har vart så upptagen bodde hos sin pappa och mamma meddans vi var riktig sjuka då hade ett viktigt mål i rätten och inte kunde bli smittad. Jag har vinnit 50:- på triss också Tack Jocke för lotterna vi ser gärna efter Selma flera gånger!


Komemr kanske kort sen har inte tid nu måste börja blanda dippsås sen och fixa med grönsakerna samt naturchipsen jag köpte. Mums!

Åt räkröra, bakadpotatis och extra mycket smör i potatisen till middag även en blomkålsröra till. Kanske inte det bästa om man ska mysa och fjärta men det får man ta!


Love//Sanna

Av Sanna - 11 mars 2011 19:07

Är tillbaka efter två veckor i utlandet, har dåligt samvete efter som vi vart så sjuka förre resan att jag inte kunnat blogga men det ska bli ändring på det. Dexter var jätte dålig innan med sjukhusvistelse för både honom och mig så känndes det skönt med en resa.  Vi har vart med pappa buss till London och fått mer än en veckas ledigt tillsammans att bara åka omkring njuta och shopa loss. Vart flera tussen fattigare men vad gör det?! Vädret var kanske inte det bästa men vad gör det?! Dexter vart dålig på flyget ditt vi skulle ha åkt i företagets plan men det blev trasigt så vi fick åka från Arlanda men det gick bra. Dextet är så stor och duktig nu! Han krypper som en galning är nästan jobbigt att han är så rörlig, reser sig upp med lite hjälp, äter gröt, pureer, välling och ammning en till två gånger om dagen. Han är tung att bära runt på men det går bra ändå. Pappa buss har blivit nya favoriten ibland han är fortfarande mammig men inte lika mammig. Vi har haft makens syskonbarn här i tre dagara också vilket var skojigt. Men jobbigt också då man får går upp tidigt för att skjutsa dem en dag till skolan.


Nu hoppas jag att det bara är en liten förskyllning jag dratt på mig. Åker kanske till Hedemora och Falun med Dexter i nästa vecka. Är jobbigt att vara hemma men vi är när vi är friska ute på mycket saker. Vill ner till NK och shoppa loss men har ingen ork. Behöver nya klänningar eller behöver vill ha är mer rätt ord. Har gått ner efter sjukdomsperioden 6 kg vilket gör att jag ser anorektisk ut i en viss vinkel men ska jobba stenhårt med att gå upp i VIKT!


Folk vill gå ner i vikt jag vill GÅ UPP I VIKT! gärna tio kg eller något sådant vågar inte skriva ut vad jag väger nu. Är rätt så lång inte jätte lång men längre än 165 i alla fall och väger långt under 60 kg. Men jag är van, Försöker pressa i mig bådde rätt fett och fel fett. Extra smör på allt, gärna gräddiga såser och jag kan äta syndigt mycket med godis för jag går sällan upp i vikt. Ringde min läkare i måndags och Hon var orolig för mig som vanligt, jag fick tips som vanligt. Har testat tabletter och andra saker som dom skriver ut men inget funkar!



VAD SKA MAN GÖRA'?!

 

Dexter är hos farmor och farfar med sin pappa jag är ensam hemma. Dom kommer kanske snart då Dexter egenteligen ska sova vid halv sju men han har pyjamasen på så det går bra. Han har fått utslag på armen så måste åka till BVC och kolla upp dem order från mammsen. Saknar er där uppe vi kommer snart till er!


love//Sanna

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards