Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Barn kläder....

Av Sanna - 14 januari 2012 11:34

Igår när jag kom hem från skolan, vi hade haft grupparbete på ett fik. Vi ska om några veckor lämna in och redivisa lite saker. Så var det inte en enda kote hemma, så konstigt. Men skönt också!  Lite lugn och ro, stod att dom var ute och lunchade med gänget så skoj. Jag kunde ta ett skönt bad, plugga i fred, börja med middage. Plocka undan leksaker och den frukostdisk dom inte tat reda på, var en stress morgon jag vaknade fem av att Dexter var i sovrummet och pillade på sakerna vid nattduksbordet, vet inte  hur länge han vart uppe. Jag försökte få honom att somna om men han vägade, han ville ha frukost. Han ville inte vara tyst heller så vi gick ner, jag syndade. Gav honom smörgås och gröt samt satte på tv, så jag kunde halv sova. Hatar att ha tv på för ofta barn mår inte bra av det. Men ibland får man synda också. Han såg inte speciellt mycket för jag hörde hur han smackade och åt från sin lilla soffa. När han ätit klart så lekte han en stund sedan var han bajsnödig men ville bajsa i blöjan så det var skönt. Han somnade om strax efter sex. Koockan skulle ju ringa kvart över så det var bara att bada av honom, snabb duscha meddans han pillade med en tiding på badrummet. Maken sov än, han skulle ju ha Deter hela dagen så han får sova lite till. Meddans jag åt frukost så somnade Dexter på fårskinsullen, jag la på honom en filt och åt färdig frukosten, kanske inte så smart att han somnade om men men. Han sov bara 40 min enligt maken som jag väkte till liv med en kyss innan jag skulle pysa iväg då sov han i sängen.

Här kommer ett ax plock av de nya kläderna Maken köpt till Dexter.. Han köpt lite från en affär som inte har internet site så jag får kanske fota dem sen.

Mössa från Geggamoja skit söt sådan..

Chinos från Polarn och Pyret

Tröja från Polarn och Pyret

Skojrta från Polarn och Pyret

Skojrta med slips Kaphal

Väst från KaphalTröja från Kaphal

Tror jag fick det rätt... Ska tvätta upp allt sen. KANSKE INTE IDAG. vi ska snart packa oss iväg. Vi ska åka, först till båten för att fixa lite sedan till stugan, mys ska sova där i natt till i morgon fixa lite där också.

Ska köpa mer kläder till Dexter i nästa vecka, ska besöka lite dyrare affäre kanske även lite eko kläder också måste ha nya såna. Han ska få nya skor också dom är beställda gjorda efter hans fötter i Italiensk skin inte min ide men maken har ordnat med allt. Dexter ska bli HIPP. eller nått.. blir säkert bra, nej nu måste jag dra. Vi ska strax åka.

tjing, hör kanske av mig sen från ön..