Alla inlägg under november 2011

Av Sanna - 10 november 2011 01:37

Fick bråttom i morse, fick ta en taxi och jag kom precis i tid till föreläsningen. Älsklingen hade gjort mys frukost, Dexter sov länge. Skönt för maken att han fick lite lugn och ro, jag fick möta upp dem utanför retsurangen och ta bilen till affären för att handla sedan snabbt hem Luncha med Dexter, han sov på altanen i vagnen så skönt. Jag plockade en stund, sedan pluggade jag och inte han jag med något mer förens prinsen vaknade och vill ha mammas uppmärksamhet. Lagade mellan mål, som vi tog med oss ut. Vi gick en promenad och myste tillsammans. Stannade till vid en lekpar och lekte, Dexter har en liten väska med sandleksaker som ofta är med då vi promenerar. Maken köpte hem mat snabb mat, Kines mat. Mamma ringde och pratade med Dexter som var helt tyst det är han aldrig annars, Hon kommer kanske snart till oss. Så skööönt för vi saknar henne vi sakar dem alla fyra Dalmänniskorna. 


Pratade snabbt med pappa och sedan med syrran i typ tretio sekunder. Fick ite ur henne speciellt mycket men vad hade jag väntat mig? Det är en ung kvinna som jag pratar med. Min bror var inte hemma han var nog och lajvade eller så...


Nej ska nog kryppa till kojs, mysa ner mig med maken.


Ha pluggat fram tills för en halvtime sedan. så nu känner jag mig mer redo för tentan, måst få alla rätt annars blir jag galen! Har haft alla rätt på alla andra tentor jag gjort så det bör väl inte vara så svårt nu. Annars trackar Maken mig. Vi läser lite lika ämnen så han hjälper mig lite, men jag är en "stor" flicka så jag vill göra allt själv. Vill klara av allt själv. Har massor med tvätt i morgon, hade tänkt åka till typ Öppna förskolan eller nått med Dexter men vet inte om vi hinner med det tvätten, skolan och lite andra saker väntar. Har kemtvätt att lämna in samt hämt. Min röda klänning ska fixas till ska på fest snart måste se tipp topp ut! Ska köpa svarta skor också då jag inte orkar klacka om dom 17 cm höga klackarna på skorna jag har nu. Men att hitta ett par till som är lika sköna blir ju omöjligt! Jag har letat för men tänkte kolla in italienska marknaden........även om dom kanske kostar 5-9 tussen så får man kanske kosta på sig det för att få kvalite och hållbarhet!


Natti Natii


//Sanna 





Av Sanna - 8 november 2011 21:49

Dagen har vart kanon... Trevlig shoping, trevlig fika dejt. Lunch med den bästa lilla grabben på hela jorde, Vi åt hemmagjorda köttbullar och hemmagjord pasta mums.


Jag har pluggat, skrivit en redovisning som jag egenteligen hade två veckor på mig att göra men nu behöver jag bara snygga till den lite. Dexter och jag lekte en stund på eftermiddagen sedan gick vi en promenad som han älskar att göra, vi gick förbi pappas jobb men han var upptagen med klienter så vi fick träffa sekriteraren och farfar en snabbis typ tre minuter. Dexter besviken över att pappa var upptagen men vi köpte frukt på Hötorget innan for hem.


Han somnade halv åtta så sköööönt. Maken och jag har settat och flippat runt på tv, jag tröttnade och började städa rent i köket, hamnade tillsist här, Han sitter mitt emot mig. Vi tåflörtar med varandra, han ser beskymrad ut. Jobbet tynger kanske ner honom. Vi ska snart kanske krypa till kojs, jag har föreläsning och han ska vara hemma pappa i morgon förmiddag i alla fall. Jag kommer hem till lunch byter av då han har en super viktig lunch dejt med en klient. så jag måste vara hemma senast tolv, han lovade att ordna med lunchen vad kan man vänta sig? inte mycket men är alltid spännande. Jag har klipptid om några veckor också längtar så, fick mina naglar gjorda förra veckan samt massage sååå skönt. Nu ser man i alla fall lite piggare ut.


Dexter är så duktig, han vill gärna bära sina saker till bordet, han och jag sjunger på diverse sånger men jag kan oftast bara halva sången så jag måste lära mig mer.


" Bom bom bom bom slå på stora trumman
Tick tack tick tack klockan slår
Dripp dropp dripp dropp regnet faller sakta
Dunk dunk dunk dunk hjärtat slår" Är den inte längre? Kommer aldrig på mer än så mycket och Dexter älskar den!


"  Spöket i lådan
Mel: Gubben i lådan


Spöket i lådan, spöket i lådan
vad har du för dig?
Sover
du?
Skrämmer du katten?
Hoar du?
Spöket i lådan kom fram BU,
BU!" Den har också blivit en favorit. Mamma har lärt honom Hajsången inte så smart kanske men den var på barntv  och dom sjöng med.


Musik är så nyttigt. Vi har ju gått på musik lek det är trevligt. Mamma gruppen har skingrat sig lite endel ses än men många jobbar eller på annat sätt inte kan, två ska få barn igen lite tätt på kanske men kanske också smart vem vet. Dexter får vara ensam så länge. Jag vill börja jobb först innan jag särar på benen och födder ut ett barn till. Kommer nog vilja ha en hög sen men arbetet är också viktigt. Mina mål, drömmar!

Han får mycket barn kontakt ändå så det spelar ingen roll om han får vänta fem år på syskon eller tre. Maken vill sova, så jag ska väl göra honom sällskap kolla till lillprinsen också, hör hur han snarkar på babymonitorn.


//Sanna



 

Av Sanna - 8 november 2011 21:49

Dagen har vart kanon... Trevlig shoping, trevlig fika dejt. Lunch med den bästa lilla grabben på hela jorde, Vi åt hemmagjorda köttbullar och hemmagjord pasta mums.


Jag har pluggat, skrivit en redovisning som jag egenteligen hade två veckor på mig att göra men nu behöver jag bara snygga till den lite. Dexter och jag lekte en stund på eftermiddagen sedan gick vi en promenad som han älskar att göra, vi gick förbi pappas jobb men han var upptagen med klienter så vi fick träffa sekriteraren och farfar en snabbis typ tre minuter. Dexter besviken över att pappa var upptagen men vi köpte frukt på Hötorget innan for hem.


Han somnade halv åtta så sköööönt. Maken och jag har settat och flippat runt på tv, jag tröttnade och började städa rent i köket, hamnade tillsist här, Han sitter mitt emot mig. Vi tåflörtar med varandra, han ser beskymrad ut. Jobbet tynger kanske ner honom. Vi ska snart kanske krypa till kojs, jag har föreläsning och han ska vara hemma pappa i morgon förmiddag i alla fall. Jag kommer hem till lunch byter av då han har en super viktig lunch dejt med en klient. så jag måste vara hemma senast tolv, han lovade att ordna med lunchen vad kan man vänta sig? inte mycket men är alltid spännande. Jag har klipptid om några veckor också längtar så, fick mina naglar gjorda förra veckan samt massage sååå skönt. Nu ser man i alla fall lite piggare ut.


Dexter är så duktig, han vill gärna bära sina saker till bordet, han och jag sjunger på diverse sånger men jag kan oftast bara halva sången så jag måste lära mig mer.


" Bom bom bom bom slå på stora trumman
Tick tack tick tack klockan slår
Dripp dropp dripp dropp regnet faller sakta
Dunk dunk dunk dunk hjärtat slår" Är den inte längre? Kommer aldrig på mer än så mycket och Dexter älskar den!


"  Spöket i lådan
Mel: Gubben i lådan


Spöket i lådan, spöket i lådan
vad har du för dig?
Sover
du?
Skrämmer du katten?
Hoar du?
Spöket i lådan kom fram BU,
BU!" Den har också blivit en favorit. Mamma har lärt honom Hajsången inte så smart kanske men den var på barntv  och dom sjöng med.


Musik är så nyttigt. Vi har ju gått på musik lek det är trevligt. Mamma gruppen har skingrat sig lite endel ses än men många jobbar eller på annat sätt inte kan, två ska få barn igen lite tätt på kanske men kanske också smart vem vet. Dexter får vara ensam så länge. Jag vill börja jobb först innan jag särar på benen och födder ut ett barn till. Kommer nog vilja ha en hög sen men arbetet är också viktigt. Mina mål, drömmar!

Han får mycket barn kontakt ändå så det spelar ingen roll om han får vänta fem år på syskon eller tre. Maken vill sova, så jag ska väl göra honom sällskap kolla till lillprinsen också, hör hur han snarkar på babymonitorn.


//Sanna



 

Av Sanna - 8 november 2011 08:36

Sorry alla trogna läsare men jag har inte haft tid, mitt liv har slukas upp av andra saker. Studier, Juridikstuder, tentor, inlämningsuppgifter mm. Dexter tar också upp tid, har vart hemma med honom också då maken jobbat i Rätten eller på annat sätt inte kunnat vara hemma. Vi har ordnat med Dagis men väntar ett tag till med att skola in och så, blir i Januari slutet. Han ska få njuta av att vara hemma så lääänge det går. Han och pappa har haft massor för sig, En resa till London jobb resa men Dexter fick följa med och Charma alla! Vart succee, dom har knyttit ann på ett helt annan nivå nu, dom har ett hemligt sätt att komunicera vilket är helt fantastiskt!


Vi har jämt fullt upp, vart i skärgården en hel del också ensam, med familjen, Med kompisar. Vi har börjat gå ut mer så Dexter har vart med barnvakten eller makens syster som görna snor åt sig honom när chanser gers då får han leka med sina kusiner också. Ska på stureplansfest på lördag men Dexter är snuvig så vi får se om vi ska dra lott om vem som får gå. Fillippa och hennes nya kille ska gå, Hon har vart i Italien och köpt en svin dyr klänning. Hon köpte en designer kavaj, skjorta, byxor och slips åt Dexter  den är så väldigt snygg att jag knappt vågar andvända den. Kemtvätt ett måste.


Dexter var till Tandläkaren för tre vecko sedan, allt såg bra ut. Vi hjälper honom att borsta tänderna, ställer äggklockan med den dansande Katten och borstar på. Hna luktar kanon varje dag säger han själv. Han pratar som bara den, nästan för mycket det kan bli jobbigt. Han snappar upp allt, kan med hjälp skriva sitt namn när vi målar. Frågar vi vad han heter så rabblar han hela namnet och ibland även adressen.


"Jag bor i Stockholm Östermalm, Mormor bor i Dalarna Falun" En klassisk replik som han kör då vi har gäster. Mamma är oftare här nu när hon är ledig så ser hon gärna efter honom här eller i Falun. Pappa har fullt upp som vanligt. Är det inte jobbet, familjen, Farfars företag så är det något annat. Dexter sover än helt otrolivt, vi ska ju ner till en galleria nära stureplanen, har en fika dejt sen så  jag får nog väcka honom snart. Han kan inte sova bort hela dagen. Han somnade dock inte förens klockan tolv i går kväll hade en super dålig kväll ont i tandköttet, höll på att få en tand till tror vi. Arg som ett bi så det är inte konstig att han är trött.


Städhjälpen kommer ju vid tio också,Sen handla, sen fika dejt, sedan hem lunch, sova för Dexter, Plugga för mig har en tenta snart. suck, kommer nog gå bra. Hade bäst reslutat av alla  sist. Maken var så stolt över mig att jag lyckades var en svår sådan. Jag hoppas att jag blir en bra Affärsjurist som tar fallen på allvar och kämpar. drömen? Att starta egen firma med mitt namn vore guld världt. Men jag kan jobba åt andra, Makens pappa vill nog ha med mig med i hans Team... Men jag vill först vara självständig. Inte jobba åt svärfar och med maken. Hua. Där av annat efternamn än Maken gått emot alla regler och normer Vill inte bli förknippad med Två av sveriges bästa Advokater.


Jag ska berätta en hemlighet. Jag kan inte fatta hur en tjej som jag kan klara av juridik studer, det är helt otroligt då jag har tendenser till Dyslexsi jag är jätte dålig på svenskstavning men jobbar stenhårt på det varje dag. Jag har huvudet på ett annat sätt har en minne fotografisk nästan mins allt jag ska minnas. Nu är prinsen upp för jag ser en fot nej jag ser två fötter! Mammas älskling är vaken!


Han rullar runt på mattan i hallen på övervåningen. Min prins min charmör! Idag blir det skjorta och tröja, snygg jeansen och nya skorna Convers specieallbeställda från USA kostade en hel del 1400:- med frakt men är så snygga. Han har såna med lurv i också. Vi har ju riktiga vinter skor också Ecco stövlar svarta ärvda , Röda Tretorn fodrade stövlar likadanna som mamma  ,Ärvda viking stövlar som ser rätt bra ut samt inköpta Reima stövlar så han lär klara sig. Har köpt en Didrikson overoll men det var längeseddan, har har en ärvd Reima och en Insbjörn of Sweden att nöta på. Har köpt en dunjacka och täckbyxor också. Didrikson vantar, och mössa bäst kvalite även så har vi hemstickade saker, Reima. Didirksons Fleeströja, Didriksons underställ, Fuskpälsmössa, Hemstickade sockor, Ull sockor samt ärvda Rockfella Rick sockor. Han lär inte frysa, panband också har han både fodrat och icke. Hna kör med tunna Pop mössor nu eller keps med öronlapp!


  



Har sålt Dexters ena Overoll "Isbjörn of Sweden"  kostade typ 1200 eller nått sådant fick 900 så blev ingen jätte förlust men så lite som han andvände den så gjorde dom ett klipp!  Har sålt lite mer saker också, kläder dyra märkeskläder samt biligare. Spart massor också, men vanliga enkla boddys och tröjor är sålda tjänat kanske 5000:- Lönar sig att sälja saker på riktigt bra siter. Nej nu måste vi skynda oss. Dexter ska äta lite gröt och macka innan vi ska iväg på med snyggkläder och ren blöja.



Tjing!


//Sanna





Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards