Alla inlägg under augusti 2010

Av Sanna - 30 augusti 2010 23:01

Hade svår huvudvärk i morse mn den försvann lagomt till lunch. Vet inte vad jag ska göra är utråkad makn var tvungen att åka iväg på lunch möte han sa att jag kunde ringa om bebisen ville ut. Villa han eller on det tro?! NEJ! Vad ska man göra?! packa om BB väskan för hundrade gången?! plocka isär vagnen för att öva sig mer på det?! e alla repriser igen? Ringa och störa i viktiga möten till folk man tror är intresserad av att snacka? Tiden är ute men vad gör det... jg kan ju få vänta i TVÅ veckor till eller mer kanske man vet aldrig med sjukvården, bebisen. Bebisen mår bra där inne sa BM visst men hur mår JAG?! Ingen bryr sig om hur tråkigt, hur jobbigt, hur svårt jag har det... Jo visst maken bry sig men han håller med om att bebisen har det bra där inne och jag vill inte bli igångsatt så jag har inget val... Har försökt göra det bekvämmt med ammingsbehåarna så jag andvänder dem korsta stunder övning... men man kan inte öva på att vara en mamma...

 

Nog om detta!

 

Vad mer?!

 

Hum?!

 

Ätit grekisk sallad, samt pankakor mumsigt värre vat inspirerad från en annan blogg jag läser. Mammas hemma gjorda hallonsylt, grädde och glass. Det är så det vattnas i munnen kunde äta mer av den varan. Hoppas man sliper å ett kännsligt barn. Min kusse hennes son är jätte kännsligt. Lök, mjölk, starka kryddor, kaffe, läsk massor med saker kunde hon inte inta han är idag två år och allergisk mot massor av saker stakrs lilla. Dom är hos mammas faster i Hedemora nu, jag pratade med dem igår innan dom skulle resa. Dom lovade att hälsa, Mamma har varit ditt och handlat, bakat lite saker åt henne också att bjuda på. Hon har hemtjänst men bara til städning. Mamma tillsammans med andra släktingar handlar åt henne även följer med till doktorn. Hon kan duscha själv, samt sköta sin dagliga hygien. Hon tar maten från något ställe men lagar en del själv. Är man över 80 så är det inte konstigt om man inte orkar med allt... Hon har rullator och är ute mycket och går korta vändor.

 

Nej nu ska jag krypa ner bredvid maken måste ju sova nu innan bebisen kommer!

 

  

 

 

Love//Sanna

 

 

 

Av Sanna - 29 augusti 2010 22:55

Tittar på men otäck film som går på tv 4 vet inget namn på den men mest slö tittar. Maken sover nog redan, han var så tröööt jag ska väl snart försöka sova. har lite huvudvärk men det år nog över med lite vatten. i Morgon ska jag inte gör något bara slöa men det har man väl rätt att göra ibland, lär inte bli så mycket slöande sedan då bebisen födds. Då får man väl ta varje lilla sekund av sömn och utnytja den väl. ska koka lite saker i morgon och ta ett het bad, kan behövas.


Nej jag tror jag ger upp och sover! Natti natti.


Love// Sanna

Av Sanna - 29 augusti 2010 21:08

Inget har hänt, förutom lite mer ont i magen, halsbränna efter maten. Jag har tvättat kläder maken hängde dem samt damsugithel våningen älskar honom för att han tar initativ till att göra rätt tråkiga saker. Vi har inte bokat in någon städning på ett tag nu då vi inte vet är bebisen kommer och är inte bekvämt att vara hemma då hon ska städa. Har jag sagt att jag fått mjölk?! känns speciellt och spännande! Maken diskade för hand och fixade med blommorna gav mig en snabb fotmasage. Det var deiligt, ibland behöver man lite sånt där mys.. Han hade köpt med sig blommor hem, blandade blommor är så gulligt av honom.


Nu pratar han i telefonen och runkar på pannan, undra vem det är för det va hem telen som ringde. Kanske någon kompis eller någon från hans slät. Är för lat för att orka gå och titta efter. Måste nog kissa för hundrade gången idag! Hoppas bebis kommer imorgon, längtar sååå..


Love//Sanna

Av Sanna - 29 augusti 2010 21:02


Love//Sanna

Av Sanna - 29 augusti 2010 16:36

ingen bebis än suck.. Bara att vänta säger dom, vart till bm och förlossningen. Vart och gjort tillväxtultraljud. Har vart med mitt öra till docktorn vad mer har jag gjort hum, latat mig. Vi hade super mysigt på ön, åt god mat myste tillsammans. Ingen telefon som störde oss hur lyxigt är inte det?!


Vi bjöd över våran gannen som bor permanent på ön. Han är ensamstående 4 barnspappa hans fru dog vid förlossningen till deras fjärde barn vilket skrämmer mig totalt! Men jag har å andra sidan inte bröstcancer samtidigt som graviditeten. Barnen var så söta och snälla, han fick lite "vuxen" snack och vi fick lite rejälla bebis leksaker och regnkläder, stövlar, flyttväst, samt en boddy med sjömän på som han köpt åt oss det andra var grejer som Melker inte ska ha mer. Mamma och pappa kom ut på och sov över, min farbror med fru som äger stuga mer eller mindre kom ut å lunch då vi bjudit ditt dem. Dom är så sällan i stugan vi är där mer, hon hade med sig en spejällsäng med tillbehör samt ett väggfast sköttbord och byrå så att bebisen också kan sova med oss i vårat lilla rum i huset. Grejer efter deras dotter. Som har funnits på ön men togs bort då ingen bebis fanns men nu kommer en snart! Pappa och mamma har ett rum, mina syskon delar på ett, Vi har ett, Farbro med familj har två rum. Finns fler sovrum samt en gäst stuga  med plats för fyra kanske fem men då otroligt trångt..


Kände mig så nära farfar där även farmor men speciellt farfar som bodde där så mycket. Saknar honom sååå, är speciellt att vara där ute. Vi kommer åka ditt sen när bebis är tillräckligt stor. Vill att du ska komma nuuuuu... Orkár inte mer!

 

Har värk som mensvärk fast tio gånger värre går och kommer kanske något är på gång? Har kissat som en tok hela förmiddagen och knappt kunnat äta kännt mig så uppsväld och konstig... Sista dagen med pencilin skönt, kan i alla fall höra bättre nu. Är irriterad på allt och alla. Maken kommer nog starx hem har har vart och golfat samt köpt med sig mat hem sallad, hoppas jag kan äta något. Ska värma bröd i ugnen mums.

 

Trodde ärligt inte att maken skulle stå ut så länge från sitt liv, inte andvända datorn, bara kolla telefonen en gång om dagen men inte svara om det inte vr familjen. Han sparang en del, vi myste och bara vara nära varandra. Han pratade mycket om sin roll som pappa, make, advokat, vän, son hur allt sånt skule ändra på sig. Han berättade också att han kanske måste åka utomlans om två månader eller så han ska försöka få sin pappa att åka och prata på ett universitet i stället för jag kan ju inte åka med eller kan man det?! Nej skulle inte tro att man flyger till USA med en liten bebis man ska ju till BVC och sånt. Hur jag ska klara av att hålla mig hemma en del för  bebisen skull vet jag inte man kan ju inte ränna på stan jämt med en bebis.

 

Men får gå tillbaka till mina gamla spår mina Falu spår saknar den tiden ibland men då hade jag ingen make, inga studer, ingen våning, ingen bebis på g, Inget storstads liv. Allt var lungt, jag var å andra sin ny förälskad och galen! som min bror brukar säga. Dyra teleforäkningar, dator beroende. Hur jag lyckades få så bra betyg som jag fick vet jag inte!

 

// Sanna

Av Sanna - 23 augusti 2010 15:45

Bebisen kan blinka och mycket mer. Din mage sjunker eftersom att bebisen sjunker ner. Försök att vila lite inför förlossningen, när bebisen är född får du bara vila när bebisen vill.



Bebis

Nu är bebisen helt klar och väger mellan 3,5 till 4 kg och är mellan 48 och 52 cm lång. Nu är det riktigt svårt att röra sig i magen. Trots platsbrist i magen kan det dröja två veckor till innan den vill ut.

Du

Magen är ungefär lika stor som i förra veckans kontroll. Det är dags för din bebis att komma ut nu. Många kvinnor går över tiden med 14 dagar och ibland lite till. Har du inte packat BB väskan ännu så är det hög tid att göra det nu. Lycka till!


Love// Sanna

Av Sanna - 20 augusti 2010 15:45

Nu väger din bebis laddar upp med näring som den kan använda framförallt om den skulle få syrebrist under förlossningen. Bebisen förbereder sig på ett förlossningsmarathon som ni två ska klara tillsammans.


Bebis

Din bebis ökar nu sin vikt med ca 28 g per dag. Den borde väga mellan 3,5 och 3,7 kg och vara mellan 48 och 50 cm lång. Hjärtat och levern laddar upp med näring som bebisen kan använda framförallt vid syrebrist under förlossningen. Men även som en reservdepå de första dygnen innan den riktiga modersmjölken kommit igång. Nu förbereder sig bebisen för ett riktigt marathon, ni ska klara detta tillsammans så försök att hjälpa till så mycket du kan.

Du

Nu tar bebisen upp hela din mage som mäter mellan 35 och 37 cm. Det ligger en helt färdig bebis i din mage, är det inte otroligt? Nu kan bebisen komma ut vilken minut som helst, men kom ihåg att det är bebisen som bestämmer när det är dags. Om du inte skrivit en förlossningsplan ännu så är det hög tid för det, se länk nedan.



Love//Sanna

Av Sanna - 12 augusti 2010 21:26

I morgon packar vi lite hastigt ihop våra saker, vi drar iväg till skärgården och min farfars och farmors stuga där som min farbror äger nur mer då han köpte ut pappa. Vi ska vara där själva ett tag och bara ta det lungt vi åker i morgon eller på lördag... men tror inte att internett fungerar där och vill bara vila inte sitta på nätet även om jag kommer sakna det. Vet ej hur länge vi blir borta, Maken ska ha små semester fram tills bebisen kommer visst han måste säkert iväg på något litet möte men inte under helgen och nästa vecka. Jag föreslog att vi skulle komma bort, käna havet kanske rent av bada. Vi tänkte ta båtet med oss men jag envisads att vi ska ta bilen går ju bilfärga ut till ön. Är inte en jätte stor men tillräckligt. Vi har huset på andra sidan ön och har inte granarna inpå oss. Det kommer bli gör skoj, fins läkare inte så långt bort ifall att bebisen kommer ut. Är inte långt till ett BB heller. Kommer bli toppen, jag tvingade ut mig idag at handla med bilen. har packat ner saker även BB väskan åker med i fall att. Maken ser faktiskt fram emot lite egen tid bara vi innan vi blir en trio, en underbar trio. Hoppas jag får sova där.


Var till Farbror och hans fru idag på fika visade upp magen och fck nycklarna till stugan order om att klippa gräset alltså inte jag utan maken ska klippa det. ick en söt boddy och nalle av dem gud vad folk skämmer bort en innan bebisen kommit! Dom kanske tittar ut på onsdag om vi är kvar dom bor inte så långt ifrån båten över till ön. I sånna fall ska vi försöka få tagi på något att grilla!


har gjort klart allt åt bebisen även sånt som kanske inte var så viktigt så har inte tagit det lungt. Pratade med BM idag också hon tyckteatt resa bort var en god ide slippa all stress i city. Hon tyckte att jag skulle vara ute myct och bada föterna i havet det lätt ju helt underbart. Har inte vart i stugan speciellt mycket i år inte hunnit. Känns lite konstigt att inte börja studera som alla andra gör snart men jag ska ju fåå bebis.


Pratade med mamma idag hon hade vart upp till lugnet och promenarat med våran hund som jag kanske inte snackat om speciellt mycket är en Labbis brun ljus brun sådan gammal bor mycket hos en bekant då familjen är borta. Han är fantastisk älskar bamse björnen så mycket! Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Mamma ville snart komma ner igen men jag sa att det får bli då bebise kommit.

Ska passa på att lämna in min dator då vi reser bort den behöver piffas till... våran städerska ska stor städa huset det blir topen att komma hem till ett rent hus. Jag har bakat västerbotten paj och ordnat med en bär paj och kokat lite lingondricka på lingonen jag hade i frysen.



Ni får ha det så bra! Tjing..!


Love // Sanna  

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards