Alla inlägg under februari 2012

Av Sanna - 26 februari 2012 10:04

Bakade eget bröd till frukost i morse, fruktsallad, kokta ägg, gröt, hemma pressad juice, på med kläderna, te och kaffe, ut på altanen i hörnet satt vi i solen och myste!


Dexter tyckte att det var mysigt, han mös som bara den och åt för två små små pojkar. In och hämta stora traktorn och köra som en galning där ute, han njöt som bara den. Nu är han ute med pappa bus och går en sväng till parken, jag ska plugga, tvätta, förbreda lunchen. Göra tråkiga saker en så här underbara dag. Vi ska åka till båten sen också på em kanske också ut till stugan för att titta till lite. Jag måste åka till Finntorp och kolla posten i pappas lgh.



Är helt ledig i morgon så vem vet.



Massor på G här. men orkar inte ta upp allt nu.

Ska baka lite också nogatmuffins mums, har hittat ett recept på nätet. Ska testa innan vi ska åka.


Hej svejs!



//Sanna 

Av Sanna - 26 februari 2012 09:59

Ringde/Sms typ 25 -30 gånger men gick han vidare för det? Nej Han är ju nutidens Håkan Hellström, en Galen kille med massor av humor och skön sång!  han sålde sitt budskap till mig och jag köpt det, helt brilljant, fantastisk. Kunde knappt sova igår då jag bara hade låten i huvudet!  Ville dansa på bordet, ville bara skrika! Herre gud vad har tagit åt mig, kanske musikens feber.




Njut.... Älska, dansa, hoppa, stuttsa. Bra att göra gympa till.



//Sanna

Av Sanna - 19 februari 2012 10:01

Hostan börjar ge med sig, skönt. Har tvättat, damsugit nere, pojkarna har sugit på övervåningen... :-)


Skönt med en ren lgh. Maken sover med Dexter eller sover han ska natta honom. Sedan blir jag ensam ett tag, han ska iväg och handla lite. Kläder, skjortor, slipsar, mat mm. Jag ska plugga, laga paj, kanske fundera ut lunchen, dama lite också kanske om jag orkar, hänga tvätt.


Pratade med mamma i tele i morse också innan hon for till jobbet. Mycket snö i Dalarna, mysigt för dem...


Magnus ugglas nya låt är så klock ren!


" Å när barnen tågat ut, då somnar vi vid tv innan filmen tagit slut." den raden stämmer in på oss ibland. Har en skjorta att stryka också, Dexter måste vara snygg ikväll vi ska bort. En söndags kväll mööö. Men är vi bjudna på fin middag så är vi. Restaurang besök dom hade hyrt hela restaurangen, många gäster kommer. Musik live av olika band. Men det blir inte sent för Dexter ska sova och vi med.


I april skolar vi in på dagiset, ekologisk mat till 80% i alla fall, Mycket ekologiska leksaker, Utomhus en hel del. Verkade perfekt, Privat dagis. Tror att det blir perfekt 1-2 dagar i veckan ska han vara där. Sen blir han med mig eller maken hemma. Mysigt, kommer bli tufft att lämna bort honom. Men det verkar perfek, inga halvfabrikats mat, ingen tv, dator som ska styra verksamheten. Tv blir dom beroende av i alla fall och datorn kan komma sen. Barn ska vara barn. Leka ute varje dag, vi måste också skärpa oss och vara ute mer!


Vi ska ut idag till parken åka pulka.


//Sanna



Av Sanna - 18 februari 2012 21:56

Har sett på den och Molly var bäst!  härlig sång.



Dexter har vart helt galen idag, snackat massor och kastat saker omkring sig när han blivit arg. Maten smakade inte bra, han ville inte sova  vid sju. Han ville inte bada, inte torka sig, inte ha blöja, han testade potan vi skaffat men inget kom. Är kanske lite tidigt men han vill gärna vara uten blöjan efter bad och så... Testa kan man alllti göra, han kissade i köket i stället. Hahaha...:-)


Dexter mammas bustroll... Min sötnos, som inte var så söt idag. Eller jo. Men jobbig, suck. Tur ingen kom till skada av hans atacker, Linus fick duka rejällt!


Nej min hosta äter upp mig så måste försöka sova, ska ju ute på lite grejs i morgon om jag mår bättre. Nu ska vi mysa oss till sängs maken och jag.



//Sanna

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Skapa flashcards