Alla inlägg under december 2010

Av Sanna - 5 december 2010 21:57

Trött och sliten, puh. Men vilken god mat!


Synd att jag körde fel då vi skulle hämta upp dem som skulle med oss i bilen. skulle ha satt på gps men maken sa att han skulle vissa vägen och han satt där bak och pysslade med våran son. och jag svängde för tidigt, återvändsgata och trångt. Men jag lyckades hitta rätt och komma i tid till julbordet. Glögg och godis till uppvärmningen sedan kalla rätter att plocka från maken fick hämta åt mig då Dexter krånglade lite men blev sedan så låg han faktiskt i vagnen och rörde vid sina saker han försökte i alla fall, han kan hålla i mjuka skalldror men inte såm mycket mer fast han utvecklas varje dag. Skrattade åt Johan som höll honom en stund. nästan ett riktigt skratt man hörde inget ljud men man såg det på hela honom. det var mysigt. Varmrätten var toppen jag åt som en prinssessa blev lite för mätt och kommer gå upp några kg men får väl gå ner dem igen. Efterätten var kanon. Jag åt nog mest av alla, av efterätten då óch då ska jag gå ner i vikt hur ska detta sluta?!"


Jga är så trött att jag intr vet vart jag ska ta vägen. Fick amma dexter inne i wiskehy rummet på herrgården. mysigt litet rum med skin fåtöljer och en bar. Nej måste strax sova ska titta till Dexter också. Ska ju upp tidigt i morgon.



Vad ska man ge alla i julklapp som man inte köt något åt än? Vad ska ni ge folk i julklapp?`!



love//Sanna

Av Sanna - 5 december 2010 11:40

Av Sanna - 5 december 2010 11:22

Blev inte så sent igår för min del. tur det då DFexter vaknade halv fem i morse. Puh, ska livet vara så här herdanefter? Maken fick sova då han kom hem typ halv ett eller senare. Han hade nog drukit lite Konjak och Wiskhey han lär inte må så bra idag vi som ska till en herrhgård för julmat. Finare julborde än något annat. Klänning och snygg i håret, puh. Jag ska hämta upp ett par som bor nära strandvägen för jag ska köra. jag som inte får dricka, jag blir den som alltid kommer för köra tills jag får börja dricka då får alla andra köra! haha.


Maken kommer nog inte dricka speciellt mycket ikväll då han ska vara i rätten på måndag eftermiddag något snabbt sa han då vi ska ha sötnosen. Hennes mamma är orolig men vem skulle inte vara det? Men det kommer gå bra! Jag ska ju hämta dem tidigt på måndagen hoppas att Dexter inte krånglar för då tar det tid. Han sitter ju bak i bilen vi har en airebag där fram men gäster får åka fram. Sthlm människor låter sina barn åka bak tror det är så i alla fall i mina kretsar. Ska snart göra lunch fisk soppa och ört bröd som ska bakas av.


kommer bli en mysig dag, bort sätt från att jag inte hittar min drya röda väska som jag hade på ett bröllop i början då vi träffas så bjöd han med mig på en av av sthlm rikaste mäns dotter bröllop och jag kännde mig som seconhand typ som inte alls smälte in trotts dyr klänning och drya fina naglar. Men nu är man del av allt det är till viss del. Vi umgås inte med dem det skulle vara för dyrt brukar jag säga. Vi ses på fester ibland och hos svärisarna dom är bort resta för övrigt. Annars skulle kanske sötnosen vart där nej jag tror inte det dom kan nog inte underhålla henne så länge haha.


Visst älskar vi våra sötnosar!


Maken har pörecis vaknat, inte så pigg vi som ska iväg om någon timme. Jag hoppas få bada och mysa. beställa handukar från hemtex dom har massor med erbjudande på nätet! vi kör hemtex blandat med svin dyra handukar. måste gräva på förådett efter handväskan.


Julbrod med båtklubben också, på torsdag tror jag. Fredag julbord med farfars företag alla meddarbetare, aktier och styrelsen med familjer är bjudna till en lokal med catering mat mm. blir myssigt inte så speciellt, man får umgås som familj också! Lördagen lunch hos farbror med familj. Sedan tror jag maken skulle ut på något med herrklubben på kvällen. Mys med min familj, blir så härligt! söndagen lunch hos värisarna min familj och en massa andra folk blir nog skånsk julbord kanske eller vanligt. söndag kväll helt slut! hur ska vi orka dexter? får försöka att le och vara glad. Är mer saker jag säkert glömt. Ska ta med sötnosen på mamma träffen vi ska dricka glögg och äta lussekatter hos en mamma. Mysigt alla ungar är välkomma på lek och mys ringde och medelade att jag blir en till. Sedan drar vi ut för att luncha tillsammans ej julmat. tur det!


Nej nu ska jag amma lite...


Tjing!


love//Sanna 

Av Sanna - 4 december 2010 15:51

  


trött... Håller på att locka håret och fixa till mig så att jag ser någolunda bra ut. Maken stryker Dexter skjorta och sin skjorta helt otroligt!

Han som annars inte gör sånt. Vi brukar ha hjälp med strykningen men han böt skjorta i sista sekunden. Till en ny skjorta speciell sådan. Jag ska kränga mig i en klänning sen. Måste sminka mig också, suck. Hra dock nya naglar som är perfekta. Dexter ska badas så han ser bra ut. Jag har packat ner extra kläder samt allt vi två kan behöva tur att dom har gjort et litet ammningsrum vilket uppskattas av alla oss med så bebisar. det kommer nog bli en lycklig kväll kanske inte så sen för mig och Dexter men det börjar man ju vänja sig vid. nej måste gå och göra mig klar..


love//Sanna

Av Sanna - 4 december 2010 15:48

  




Love//Sanna

Av Sanna - 4 december 2010 11:17

Kollar på denice och sitter här samtidigt.. Skrattar så jag gråter, vet är lite barnsligt men är ensam så det gör inget.


Dexter och pappsen har åkt ner till pappsens jobb sedan ska dom gå hem. Var till BVC i vecka dom tycker att han ökar som han ska. behöver inte börja med ersättning eller något sådant än även om det känns mer praktiskt än att helamma honom. Men det är mysigt att amma och han får i sig alla saker han ska få i sig. Mammas lilla sumobrottare. haha.


Han har börjat älska att vara med pappa och mysa. Vi ska vara barnvakt från och med måndag jag och dexter drar från stan vid sju och åker till makens syster hämtar lilla sötnosen och hennes packning skjutsar mamma och pappa till flygget. dom blir borta i tre nätter vi ska få rå om henne helt själva kommer nog gå bra. Ska få låna en stå platta då hon inte orkar gå så långa bittar. Hon ska bo i gästrummet på övervåningen och vi ska baka pepparkakor tillsammans kanske gå ner på stan och titta. Maken har lovat att vara hemma till middagen alla kvällar för att mysa med oss. kommer bli toppen!


vi blir ingen trio då....


har fått nya örhängen med små diamanter inga dyrbarheter utan bara enkla små. kommer kanske blid någon annan dag. Ska snart ordna med glögg och fika. Maken borde vara hemma snart. Vi ska äta sen lunch idag, tillsammans hemma. sen drar jag iväg på en grej och dom blir hemma men jag kommer nog hem rätt så snart då lillefisen vill ha mat.


Köpte en ny tunika röd sådan supper snygg, med knappar som ser lite äldre ut. den var svin dyr men värd var enda öre! ska ha den i kväll inte sagt det kanske men vi ska på glöggparty på golfklubben. I morgon julbord med några bekanta. Fullt upp! Men mysigt, ska baka lusse katter i morgon också kanske om jag hinner har redan gjort längder men vill ha mer. ska göra pepparkakshus också, har fottat Dexters julkort inte jag då utan en fotograf så dom ska postas snart.


Vart reklam nu... Måste städa i köket också. puh. Snart e nog tvätten klar. 


love//Sanna

Av Sanna - 3 december 2010 19:04

Har vart sjuk båe jag och Dexter... suck. Har vart i Hedemora, Falun också mysigt värre synd att morfar/pappa inte var hemma. Dexter saknade dig så! vi andra också, men vi ses ju snart. Vart på lunch första advents lunch med svärföräldrarna och gräddan av deras vänner. Formell lunch med strama kläder alltså klänning och klackskor. Fin restaurang och mat tre rätters. Dexter skötte sig toppen han skrattade för första gången åt von swahn som vi kallar en man i sällsapet. Efter det shoping på NK och dyr fika med våra vänner. Mer shoping hem och sedan iväg på glög party hos Fillippa. Dexer var kanon! älskar dig såå.. Mammas söt gull. köpt mer smycken också.. suck säger min make.  Vad mer har hänt? Tvättat alla fönster inte jag då men städfirman. byttit alla gardiner pyntat har typ 500 tomtar och annat jul kraffs grannen är så vacker. Tack älskling för den!  måste ursäkta alla stav fel dexter sitter i ena armen poch det är svårt att skriva med vänster arm och hand.



Dexter är hyffsat nöjd han skriker inte men ser inte så jätte glad ut heller. Hade för några dagar sedan 38,5 i feber inte skoj. sovit som en kratta, vart utan internett i tre dagar då det bara krånglat och tekninkern inte först funnit fel men jaja det är som det är. Köpt nästan alla julklappar, ser fram emot julen även om det kanske är stressig men mysig. Dexters första jul. Har börjat på almenackorna som jag ska ge bort. Har beställt fotoböcker, leksaker, och annat från nätet. Nej nu vart Dexter mindre glad ni skulle höra honom!!! haha


Måste gå han vill inte att mamma ska sitta ner.


//Love sanna


Av Sanna - 3 december 2010 19:01




//Love sanna

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards