Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Trött tröttare tröttast!

Av Sanna - 17 mars 2011 19:31

Gick en snoa efter lunchen med Dexter hade tänkt att slinka in hos pappa bus men han är säkert så upptagen att han inte har tid för oss och sitta där och vänta är inte så skoj. Även om farfar hade haft tid så gillar inte Dexter att vara ifrån sin mammas trygga famn så länge att han ville vara med sin farfar en stund. Vi gick runt och fönster shopade. Måste köpa nya boddysar till Dexter som växer och blir så stor mot mamma buss som krymper på alla håll känns det som. Har fått ta fram ungdomsjeansen igen jajja det är som det är ska ringa läkaren igen för att testa någon ny metod men jag tycker att jag testat allt genom alla åren. Så summa av kademuma VAR GLAD OM DU HAR EXTRA KG PÅ KROPPEN! För jag skulle bli super glad om jag hade typ 1kg av extra fett eller varför inte 10 kg!


Pratade på datorn en stund också med min gbg kompis som ska få barn i höst. Spännande, dom kanske kommer hitt och hälsar på oss sen med deras söta dotter. Det får bli i vår då vi kan segla eller åka ut till stugan och sola. Just nu orkar jag inte så mycket, vill ha värme. Ska nog försöka komma iväg till Dalarna snart men det är fullbokat med saker. Sorry mamma men vi ska försöka komma snart!


Fillipa vill att jag ska med på konstutställning men jag tackade nej orkar inte klä upp mig är lite deprimerad eller nere i alla fall. Får se vad läkaren säger och ut efter det så kanske jag får mer glädje i livet. Vad är det på tv ikväll då? Har en stor chipspåse i skåpet ska kanske kläma i mig hela den och hoppas på fint väder i morgon. Marcus är här och snackar med Maken dom är kompisar och pjojksnack är inte min grej så jag sitter i vad som var en serveringsgång tidigare nu är det förvaring, en bänkskiva och en pall med utsikt över innergården som vi alderig är på då vi alltid går in från gatan. Har örte i muggen och chokladkex på fatet. Kakan föresten blev toppen! Mumsigt att äta i morgon, jag älskar sånt.


Träffade på en kompis från Juridikstudeierna som undrade om jag skulle komma tillbaka snart det var så tråkigt utan mina skrattanfall. Haha. tack för den! Men det lär dröja och jag får ju börja om typ eller inte börja om men gå med aannat folk hoppas innerligt på att det inte kommer vara en massa tråkiga uppsnoffsiga östermalmare haha ska jag säga som själv är östermalmarna nu mer men Dalarna finns alltid med mig!


Dexter provade puree mat idag också vilket gick hem! Han är matfrisk, inte kräsen heller. Ammade honom för en timme sedan då vällingen helt poff var slut Maken glömde köpa och jag sa att det ordnar jag i morgon jag ammar ju honom än kanske borde sluta men det gör väl sin lilla nytta. Vi ska till BVC också snart har inte datumet i huvudet men ska kolla upp det.


Dexter har en egen anslagstavla med viktiga datum och sånt orning och reda ska det vara!


Grattis till alla som ska få barn i år fick veta att en gammal gymnasie kompis också ska få barn en son faktiskt första barnet! Lycka till får man också önska er alla...

 

Love//Sanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards