Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Sanna - 1 augusti 2010 21:35

Har inte skrivit på ett tag har inte hunnit men tänkte börja berätta om torsdagens äventyr. oj nu kickade bebisen rejällt. Ha hundra frågor i min hjärna jag också måste se till att få svar på kanske någon kan hjälpa mig????


Hur långt efter att bebisen födds får man gå ut med den? Mamma sa 2 månader måste man vara inne bara gå till bvc pga av smittorisker och såna saker. Min svärmor sa 1 månad och sedan undvika stora folksamlingar i någon månad. Vilket stämmer? Kanske inget stämmer? Min svärmor sa att hon sov med behån på under ammnings tiden någon anann som gjort det? ska man göra det? Jag blir så förvirrad och speciellt då omgivningen säger olika saker speciellt jämte mot mvc personalen som sa åt mig att undvika grillad tonfisk och ingen lätt mjölk låter skumt men kanske stämmer? Ska bebisen ha napp eller inte? Om bebisen vill suga så kanske napp eller? Är det farligt med napp? Har köppt glas nappflaskor pga av att jag hört att det är gifter i plats men finns det pipmuggar i glas också eller? Är det farligt med plast?



Jaja nog om det och till torsdagens äventyr


Klockan tio så kom världens sötaste lilla flicka, hon hade rosa klänning och söta flättor i håret. Hon skrattade och sjöng på dagis visor. Maken hade inte hunnit iväg så han blandade saft och pratade med henne en stund meddans jag gick på toaletten. Sedan kysstes vi hejdå och så stoppade jag ner sötnoen i vagnen tog hissen ner ochgick mot tunnelbannan. Vi  åkte till söder och handlade lite, åt lunch på en barnvänligt ställe hon ville ha pankakor och gissa om det blev grisigt ba tränning för mig i alla fall! Efter maten så ringde mamman för att säga att hon hade ett möte till på eftermiddagen och att det skulle dra ut på tiden kanske ända tills sju på kvällen. Hon skulle äta lunch med en vännina och sedan köpa en solhat åt lilla Lie. Ringde maken för att höra om han kunde köpa med sig köttfärs hem. Han hade middag på kvällen men han skule ställa in för att få vara med oss. Även komma hem vid yra tiden. Vi åkte hem för hon ville sova middag i våran säng. Jag också faktiskt.  Kvart i fyra kom maken hem han hade stor handlat på ica i Nacka. Ostar, kex, frukt, köttfärs, färskpasta, grönsaker. Även ett barnlotto, ritksaker, några barnböcker och tre dvd filmer astrid lindgren. Perfekt kväll för oss. Vi åt mat och sedan tittade vi en stund på dvd och målade. Vi badade henne tllsammans för att vi tänkte att hon kunde sova här en stund och sedan kunde maken bära ner henne till bilen. Klockan kvart i åtta så kom mamma. Stressad till tussen, hon såg härjad och trött ut. Vi sa åt henne att ringa hem och tala om att hon skulle sova över här. Lie sov redan i gästrummet, jätte trött var hon. Vi satt sedan till ett på natten och åt ostar och snackade dom som fick dricka vin gjorde det. Jag drack hallondricka.


Det var en perfekt torsdag.


Love// Sanna

Av Sanna - 1 augusti 2010 20:45

Dagen började vid åtta tiden jag hde si så där sovit under natten men hade lovat mamma och min syster att gå och shoppa på Söder samt hämta ut lite  bebis saker från en affär. Pappa, min bror  och make skulle u med båten åka på motor in mot sthlm för att se sig omkring. Jag packade snabbt ner picknick rester åt de och så tog dom suv bilen till båten. Vi kunde inte klämma in oss i sport bilen så det fick bli tunnelbannan till söder, vi handlade tjej kläder åt syrran först jag betalade en supper snygg klänning, tajts, röda skor med hög klack super sexig blev hon stumpan! mamma kanske inte vr så jätte glad. Min bror fick två t-skirts med sport motiv på samt en keps. Mamma ville inget ha men jag envisades och skaffade henne en klänning i rött. Pappa fick två skjortor så alla var nöjda och glada. Vi åt god lunch på ett kina ställe. Sedan så handlade vi bebiskläder, raksaer åt maken och en ost åt mig. Vid halv åtta tiden åkte dom hem, mamma skulle skjutsa moster Sigrid från hedemora till Avesta lasarett för att kolla ögonen. Så hon ville hem lagomt tidigt. Mamma sov säkert i bilen som vanligt. Vi myste i soffan och åt rester.


   Mitt armband pärlor i fusk har ett äkta men ej på bild.


Love// Sanna

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards