Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Låång helg.

Av Sanna - 1 augusti 2010 21:35

Har inte skrivit på ett tag har inte hunnit men tänkte börja berätta om torsdagens äventyr. oj nu kickade bebisen rejällt. Ha hundra frågor i min hjärna jag också måste se till att få svar på kanske någon kan hjälpa mig????


Hur långt efter att bebisen födds får man gå ut med den? Mamma sa 2 månader måste man vara inne bara gå till bvc pga av smittorisker och såna saker. Min svärmor sa 1 månad och sedan undvika stora folksamlingar i någon månad. Vilket stämmer? Kanske inget stämmer? Min svärmor sa att hon sov med behån på under ammnings tiden någon anann som gjort det? ska man göra det? Jag blir så förvirrad och speciellt då omgivningen säger olika saker speciellt jämte mot mvc personalen som sa åt mig att undvika grillad tonfisk och ingen lätt mjölk låter skumt men kanske stämmer? Ska bebisen ha napp eller inte? Om bebisen vill suga så kanske napp eller? Är det farligt med napp? Har köppt glas nappflaskor pga av att jag hört att det är gifter i plats men finns det pipmuggar i glas också eller? Är det farligt med plast?



Jaja nog om det och till torsdagens äventyr


Klockan tio så kom världens sötaste lilla flicka, hon hade rosa klänning och söta flättor i håret. Hon skrattade och sjöng på dagis visor. Maken hade inte hunnit iväg så han blandade saft och pratade med henne en stund meddans jag gick på toaletten. Sedan kysstes vi hejdå och så stoppade jag ner sötnoen i vagnen tog hissen ner ochgick mot tunnelbannan. Vi  åkte till söder och handlade lite, åt lunch på en barnvänligt ställe hon ville ha pankakor och gissa om det blev grisigt ba tränning för mig i alla fall! Efter maten så ringde mamman för att säga att hon hade ett möte till på eftermiddagen och att det skulle dra ut på tiden kanske ända tills sju på kvällen. Hon skulle äta lunch med en vännina och sedan köpa en solhat åt lilla Lie. Ringde maken för att höra om han kunde köpa med sig köttfärs hem. Han hade middag på kvällen men han skule ställa in för att få vara med oss. Även komma hem vid yra tiden. Vi åkte hem för hon ville sova middag i våran säng. Jag också faktiskt.  Kvart i fyra kom maken hem han hade stor handlat på ica i Nacka. Ostar, kex, frukt, köttfärs, färskpasta, grönsaker. Även ett barnlotto, ritksaker, några barnböcker och tre dvd filmer astrid lindgren. Perfekt kväll för oss. Vi åt mat och sedan tittade vi en stund på dvd och målade. Vi badade henne tllsammans för att vi tänkte att hon kunde sova här en stund och sedan kunde maken bära ner henne till bilen. Klockan kvart i åtta så kom mamma. Stressad till tussen, hon såg härjad och trött ut. Vi sa åt henne att ringa hem och tala om att hon skulle sova över här. Lie sov redan i gästrummet, jätte trött var hon. Vi satt sedan till ett på natten och åt ostar och snackade dom som fick dricka vin gjorde det. Jag drack hallondricka.


Det var en perfekt torsdag.


Love// Sanna

 
 
Linnea-ungmamma & ryttare

Linnea-ungmamma & ryttare

1 augusti 2010 22:32

Årets bästa ungmammablogg ska utses och jag är en av finalisterna. Det skulle betyda massor om du klickade in på länken och röstade på mej som är nummer 8! Kram Linnea Granström

http://chicmommy.blogg.se/2010/august/finalister-i-arets-ungmammablogg-tavling.html#comment

http://linneagranstrom.blogg.se

 
sofia

sofia

4 augusti 2010 17:35

Jag kan bara säga så som vi gjorde. Vi började använda nappen ca 1 vecka efter att vi kom hem från BB, vilket har funkat bra och varit till stor hjälp många ggr.. Vi var på 70 års fest på restaurang och åt middag när vincent var 3 veckor gammal.. amningsbh kanske man vara skönt om man läcker mycket, kom ihåg att jag sov med handduk över brösten, men de hjälpte inte spec mycket ;) blev mjölk överrallt ändå. Vi har gjort precis som vi själva tycker och VILL oavsett vad andra tycker.. kanske är en dålig mor, haha ja vet inte, men vårans on har inte tagit någon skada och varit riktigt förkyld 2 ggr och magsjuk 1 gång.. så på han verkar de inte tagit någon skada ;) gör som ni tycker, vill ni gå ut så gå ut med bebisen, det löser sig=) kram!

http://echoings.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards