Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Sanna - 5 augusti 2010 22:46

Nu väger din bebis ungefär 3 kilo och är 47 cm lång. Bebisen kan blinka och mycket mer. Din mage sjunker eftersom att bebisen sjunker ner. Försök att vila lite inför förlossningen, när bebisen är född får du bara vila när bebisen vill.


Bebis

Bebisen väger nu nästan 3 kg och är 47 cm lång. De flesta bebisar har vänt sig med huvudet neråt nu. Om den inte har gjort det brukar man försöka vända bebisen. Den tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Lungorna är det sista av bebisens organ som mognar.

Du

Livmoderns mått kan vara detsamma som förra veckan. Det kan även vara mindre eftersom att bebisen sjunker mer och mer. Men är du förstagångsföderska kan ditt magmått vara 33 till 36 cm. Försök vila nu inför förlossningen varje dag när du kan för sen kommer du bara få göra det när bebisen vill

Av Sanna - 5 augusti 2010 21:30

Har inte så mycket att skriva idag var till BM idag och kollade upp mig maken var med för första gången på ett tag. var spänmnande. Att få höra bebisen ljud, att få se  och veta att den sjunkitner som den ska ligger i rätt läge som hon kallade det hela. Hjärtljuden var på ca 154 om jag nu kommer ihåg rätt var så mycket siffror och såna saker. Var lite små förvirad också kände mig yr och konstig. Var inte mig själv idag, vet inte varför. Spydde engång på morgonen också. var ine så skoj, men men det är väl sånt man får stå ut med. Vi åt lunch ute på en av Melker Anderssons restauranger, han var säkert inte där. köpte en ammningsbehå och inlägg till den, nya lakan till oss och en btit salamikorv. Sedan en kyss i taxin och hissen upp till våningen. Maken skulle jobba lite och sedan åka hem till sina föräldrar för att hämta lite golf saker.  Han kom hem vid åtta år lasagnen med mig och nu sitter han vid sin dator. Skuklle skriva ut något sedan ska vi mysa lite i sängen eller mer han mysa med en sovandes flodäst.


Nattinatti..


Love //Sanna

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards