Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Helgen-...

Av Sanna - 18 oktober 2010 21:33

Hela helgen började halv sex på fredagen i våran lgh jag var ensam med Dexter som inte riktig ville som jag ville. Han var knölig men sånt är väl livet. Han ville inte vara i vagnen meddans jag åt frukost han ville inte vara i babysitern eller ens på golvet vid babygymet. Han ville ingenting han ville bara vara nära mig men hur lätt är det då man dricker te och äter gröt samt smörgåsar då hade jag önskat mig en till bredvid mig. En som kunde ta honom om bra för fem minuter. Han låg sedan på våran säng snällt meddans jag kläde på mig. Ett plus mot allt minus. Han har inte börjat snacka som jag vet andra bebisar gör mer att han gör grimarser och försöker få ut ljud men inget kommer men det komemr med tiden.


Vi packade in oss i bilen sparng till Bageriet och hämtade bröden. Vidare till Saluhallen hämtade skalldjuren samt de olika köttstyckena och lite andra saker. åka till T-centralen plockade upp pappa. Jag körde hela vägen ut till stugan fick vila lite på båten. Det var lite kallt i stugan trots att vi har el värme. Pappa eldade på i spisen vi har öppenspsi med fläckt och allt så det vart kanon!


Jag hade gjort kycklingpaj med grekisksallad till lunch. Mums, älskar sån där mat hade även en ört sås till. Kan det blir bättre? Det blåste ute men inte så mycket att man inte kunde vara ute. Pappa plockade in lite av möblerna, började kratta. Jag plockade äpplen och fixa med såna saker. Vid tre tiden så gick jag ner till hamnen med Dexter vi hämtade upp pappa. Gud vad glada vi blev! Han tog båten ut då min farbror med fru skulle inte komma förens vid sex eller sju. hem och fortsätta i trädgården samt äta äppelkaka jag snabbt bakat på eftermiddagen.


Skalldjursmiddagen blev kanon, vitlökspaj, västerbotenpaj som min farbrors fru gjort. Alkoholfritt vin. Lite vindruvor, melon, brasan som gav oss värme ända ut på den inglasade verandan som har element så det vart riktigt varmt!


På lördag morgon blev det rökt abbore, bacon, äggröra, fruktsallad, bröd, färskpresad äppeldricka. Jag kände mig som en drottning i paradiset. proppmätt, så fortsatte allt jobb. Undan med löven, jag kokade äppelmos åt alla samtidigt som jag ammade och böt blöjor. det var en härlig dag, vi gick en promenad i det vackra vädret. sedan tändes grillen vid sex tiden våran granne med sina barn kom, jag hade köpt presenter till dem tidningar och lite annat smått och gott. Vi satt på den inglasade verandan åt fyra olika sorters kött samt korv. Hade potatis och fem olika såser samt sallader. allt var perfekt! vad mer kan man önska sig?


glömde skriva att vi fick färsk fisk på lunchen från lokala håll!


Kan meddela att pappa gick och la sig vid tolv, morbror med fru vid ett, jag vid två och dom andra alltså maken och grannen vid fyra barnen sov över hos oss precis som han deras pappa alltså.  blev sent!


På söndagen som röjde vi undan det sista tog en promenad och köpte bakelse och halv sov på sofforna samt fåtöljerna vid fyra tiden tog vi alla båten hem. Maken körde hem, pappa satt fram. Jag underhöll Dexter som var vaken och lite kinkig.  släpte av pappa vid centralen åkte hem och bara somnade i sängen alla tre!





Låååångt inlägg..

 

 

 

love//Sanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards