Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Sanna - 30 oktober 2010 20:35

Mera återblickar... Dexter sover på pappas mage framför tv, vi ser på Dileva!


På lördag förmiddag så gick vi en lång promenad hade med oss varm choklad, kakor och varm saft även lit kaffe till alla kaffe sugna. Hade grädde i muggen också. såå härligt, så mysigt. Jag var så lycklig, och mådde så bra. Fick gå nära den jag älskar dra på världens underbaraste lilla kille som sov så söt. Sedan hem för att äta lunch färsk fisk, rökt fisk, potatis och goda såser. Barnen fick fiskpinnar gjorda på flingor och färsk torsk. På em så spelade jag spel med dom två äldsta barnen på verandan. Vi gick ut en vända till gungade och gick ner till affären för att köpa tidningar och sånt. Vi grillade massor med korvar, kött, lam, mkyckling, grönsaker och ungspotatis. Kan en middag bli bättre? Mina fem godaste kalla såser till. Kanske lägger ut recept sen någon gång... Jag somnade vid tolv men fler var uppe till sent på nattkröken. söndagen kom snabbt, lagade bacon frukost eller inte jag maken gjorde den meddans jag ammade Dexter. Som sköt sig exemplariskt under helgen sovit som bara den, Maken skulle hem rätt så tidigt hade kvälls möte med en klient.


Men vi åt rester till lunch  sedan skulle folk åka hem igen och alla utom jag, Dexter, L plus två barn stannade kvar. Ls make skulle åka till Malmö på kurs så maken skjutsade honom till flygget... vi spelade spel och gjorde choklad bollar till kvällsgodis. Åt pizza och snackade till ett på natten. på måndagen så var vi ute med barnen hela dagen nästan gjorde pasta och köttfärsgratäng, vi såg på dvd film med barnen. På tisdagen vid halv nio åkte vi med båten till stan, parkerade bilarna hos oss. Var tänkt att vi skulle åka och shopa men kanske inte det roligaste för barnen och jag hade två barn plus två vuxna gratis på Junibacken så vi for ditt, åt lunch där och myste där. Sedan åka dom hem vid fyra vilket var skönt... Jag hade massor att packa upp och dexter behövde lugn och ro. Inte mig emot.


Nej nu ska jag amma. Kommer med bilder från när jag var med mamma gruppen  till mitt val av fika och promenad ställe.



Love//Sanna

Av Sanna - 30 oktober 2010 09:17

Har såå mycket att berätta beror förstås på om jag hinner. Lilleman sover men man vet aldrig om han får för sig att vakna tidigt :-)!


Åkte ju på torsdags em till stugan ordnade lite med ballonger, påsar till kidzen, fixade med sängarna och maten. På fredagen vid halv tolv kom ett gäng som hade sovit hos hans föräldrar i Uppsala sedan torsdagen lite sem för dem. Jag hade gjort varm pasta sallad och lite grönsaker skulle ju bara vara vi på lunchen. Dem och deras två barn. Helt underbara barn som så gärna den äldsta då  ville krama Dexter, klappa och pussa på honom.   


Vi gick en promenad ner till färjelägret som dom sa men vi säger hamnen. Väntade in maken och köpte glass i kiosken som inte har öppet under vintern då han kommer sälja sina kiosk saker i affären. Maken kom i sport bilen då jag hade den andra och han vart iväg på diverse saker under dagen. Klockan var väl tre typ då han kom. Vi gick hem  och han åkte före. Fixade kaffe och äppelkaka vaniljsås och hemma kokt saft. såååå gott tyckte dom tur det, tyckete jag. Vid fem kom resten. Dom samåkte ett gäng och ett gäng i en annan bil. Hela gänget samlat, jag hade ju gjort västenbotten paj, skalldjur och vitlöksbröd åt oss alla. Vin/Öl till alla som får dricka. Barnen fick köttbullar och makaroner, godis påsar med godsaker... Vi var uppe till sent in på natten puh, jag är inte såå van att festa men blev ändå lungt för mig, mycket minnen och skratt!


Sov som en stork sen på natten. Men det har man väl rätt till?  Dexter var så lugn att jag var orolig, vaknade två ynka gånger för mat. Bajsade lagomt mycket och var så snäll, alla fick hålla i honom inte alls speciellt mammig. Konstigt!


Måste gå kommer mer inlägg i kväll. eller sen..


Love//Sanna

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards