Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Hej hopp!

Av Sanna - 29 augusti 2010 16:36

ingen bebis än suck.. Bara att vänta säger dom, vart till bm och förlossningen. Vart och gjort tillväxtultraljud. Har vart med mitt öra till docktorn vad mer har jag gjort hum, latat mig. Vi hade super mysigt på ön, åt god mat myste tillsammans. Ingen telefon som störde oss hur lyxigt är inte det?!


Vi bjöd över våran gannen som bor permanent på ön. Han är ensamstående 4 barnspappa hans fru dog vid förlossningen till deras fjärde barn vilket skrämmer mig totalt! Men jag har å andra sidan inte bröstcancer samtidigt som graviditeten. Barnen var så söta och snälla, han fick lite "vuxen" snack och vi fick lite rejälla bebis leksaker och regnkläder, stövlar, flyttväst, samt en boddy med sjömän på som han köpt åt oss det andra var grejer som Melker inte ska ha mer. Mamma och pappa kom ut på och sov över, min farbror med fru som äger stuga mer eller mindre kom ut å lunch då vi bjudit ditt dem. Dom är så sällan i stugan vi är där mer, hon hade med sig en spejällsäng med tillbehör samt ett väggfast sköttbord och byrå så att bebisen också kan sova med oss i vårat lilla rum i huset. Grejer efter deras dotter. Som har funnits på ön men togs bort då ingen bebis fanns men nu kommer en snart! Pappa och mamma har ett rum, mina syskon delar på ett, Vi har ett, Farbro med familj har två rum. Finns fler sovrum samt en gäst stuga  med plats för fyra kanske fem men då otroligt trångt..


Kände mig så nära farfar där även farmor men speciellt farfar som bodde där så mycket. Saknar honom sååå, är speciellt att vara där ute. Vi kommer åka ditt sen när bebis är tillräckligt stor. Vill att du ska komma nuuuuu... Orkár inte mer!

 

Har värk som mensvärk fast tio gånger värre går och kommer kanske något är på gång? Har kissat som en tok hela förmiddagen och knappt kunnat äta kännt mig så uppsväld och konstig... Sista dagen med pencilin skönt, kan i alla fall höra bättre nu. Är irriterad på allt och alla. Maken kommer nog starx hem har har vart och golfat samt köpt med sig mat hem sallad, hoppas jag kan äta något. Ska värma bröd i ugnen mums.

 

Trodde ärligt inte att maken skulle stå ut så länge från sitt liv, inte andvända datorn, bara kolla telefonen en gång om dagen men inte svara om det inte vr familjen. Han sparang en del, vi myste och bara vara nära varandra. Han pratade mycket om sin roll som pappa, make, advokat, vän, son hur allt sånt skule ändra på sig. Han berättade också att han kanske måste åka utomlans om två månader eller så han ska försöka få sin pappa att åka och prata på ett universitet i stället för jag kan ju inte åka med eller kan man det?! Nej skulle inte tro att man flyger till USA med en liten bebis man ska ju till BVC och sånt. Hur jag ska klara av att hålla mig hemma en del för  bebisen skull vet jag inte man kan ju inte ränna på stan jämt med en bebis.

 

Men får gå tillbaka till mina gamla spår mina Falu spår saknar den tiden ibland men då hade jag ingen make, inga studer, ingen våning, ingen bebis på g, Inget storstads liv. Allt var lungt, jag var å andra sin ny förälskad och galen! som min bror brukar säga. Dyra teleforäkningar, dator beroende. Hur jag lyckades få så bra betyg som jag fick vet jag inte!

 

// Sanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards