Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Saknar landet..

Av Sanna - 14 september 2010 21:53

Saknar hösten i Falun.. Att ta med fika ut eller sitta på en ute servering med en filt om ryggen. Saknar Sandra som fick en att hoppa i lövhögarna och skratta högt. Men livet är ändå kanske inte perfekt men bra, jag trivs bra här. Falun åker inte bort man kan alltid åka ditt om man skulle sakna det för mycket. Vi lär väl göra en Dala turne för att vissa upp våran son, älskade sonen. Bea och familj i Avesta vill ju se honom, Hedemora släkten, Borlänges egna Erick med familj, Falun, Min älskade Yvet i Lundvika. Pappas Kusin i Rättvik Finns en hel drös till har en tremänning i Lhytan som säkert vill se honom då vi under en tid i livet umgicks flitit gick i parallelklasser på gymnasiet. Dom ska också få barn nästa år om allt går som det ska och flytta till Uppsala om dom finner ett place till rimligt pris. Ringde en i morse som ville bjuda på våran våning osed men svaret är nej, det är en släktvåning eller var man ska säga. Min mas släktingar har haft den i många generationer hoppas att någon av våra barn tar över då vi måste rulla oss fram.


Utelivet, maten, affärerna och allt sånt är ju sthlms fördel. Jämte mot Falun. Jag älskar shoping! men var nog en snål jåp innan jag kom till sthlm. äter på salta pinnar, jaja jag vet inte det bästa kvälls snacksen. men vad gör man? mamma är hungrig eller sugen. Super sugen å nej är inte det titteln på en dvd? Hum kan man inte vara super sugen på godis...


Jag ska handla i morgon ensam utan bebisen min son får egen tid med pappa, uppgjort och klart. Han kommer ju att sova, jag sna snabbt stor handla åt oss. mat, tidningar, hundvårdsprodukter, kupong på blöjor..


Natti natti


Love//Sanna

 
 
sofia

sofia

14 september 2010 22:16

Ja dom är underbara :) Falun är en underbar stad, saknar den staden, jobbade på hammars konditori några år, och jag saknar det nästan varje dag faktiskt :) man har ju fått vänenr för livet därifrån så inte så konstigt att man saknar det. Hoppas ni har det bra !=)

http://htto://echoings.blogg.se

 
Lena

Lena

16 september 2010 19:43

Häftigt att vi kommer från "samma" ställe!
Det är sällan jag längtar tillbaka dock. Det är enbart efter min familj som ännu bor kvar i Hedemora som jag saknar. Men vi ses ganska ofta som tur är =)

http://trollmammanlena.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards