Alla inlägg under juli 2010

Av Sanna - 25 juli 2010 21:20

När jag har foglossning sitter jag i denna helt sjukt söna fåtölj en av de mer lyxiga mamma bebbis saker vi har skaffat.   



Har en lista med lite små saker jag måste skaffa innan bebbisen kommer.


  • Liten vi antik byrå med svarta beslag lite trög att dra ut lådorna på
  • Nappar i himlesblå färg
  • En boddys i mint grönt som jag såg i en lite butik.
  • Ammningskudde
  • vetekudde för kolik barn
  • Speciall gjord nallebjörn
  • Tvättlappar
  • blöjor
  • creamer

samt en hel hög med andra saker






Love// Sanna







(Bilden är från lullabys.co.uk där vi beställde den ifrån)

Av Sanna - 25 juli 2010 19:19

Bebis

Nu väger bebisen ungefär 2,5 kg och är 45 cm lång. Din bebis kan blinka, flytta sig, kissa, svälja fostervätska och kan även få lite hicka. Väntar du tvillingar kan din förlossning vara ganska nära nu. Många tvillingar föds redan i vecka 37


Du

Livmodern kan kännas ungefär 15 cm ovanför naveln och livmodern är ungefär 35 cm lång. Du har antagligen ökat mellan 11 till 13 kg nu i vikt. Bebisen trycker överallt. Du kan ha svårt att sova och sitta. Du kan känna dig irriterad. Försök hitta en sovställning som passar dig. Till exempel kan du ha en kudde mellan benen när du sover, ända från knät ner till fötterna, då hålls bäckenet parallellt. Du kan även be din partner bulla upp bakom din rygg.



               Bild bomb på makens inköp till bebisen han älskar att köpa leksaker han anser att ju tidigare man leker med barnen ju smartare unge får man stämmer detta eller är det hns på hitt?


Han ringde nyss och var så glad, han försökte dock övertala mig att bjuda ver svärmor men jag sa nej. Han hade köpt någon fransk leksak och lite kläder även en överaskning till mig. Jag kan gissa vad det är men låter er läsar hållas på haster i fall jag har fel.



love// Sanna

Av Sanna - 25 juli 2010 16:54

Fick denna klänning i onsdags av maken i storlek Medium vad tänkte ha med? Är en helt fantastisk klänning men jag är högravid och efter graviditeten så är jag tillbaka på 34 storleken igen kanske 36 i alla fall hoppas jag det.   


Jag funderade på att byta den men man vet aldrig hur man ser ut efter att fått barn. Nu kan jag definitivt inte ha den!


love// Sanna


(Bilden är från Nelly.com älskar deras kläder men handlar inte ofta kläder där mest skor och små saker)

Av Sanna - 25 juli 2010 15:46

1984 föddes jag i Hedemora som är en mini stad i Dalarna egenteligen så vet jag inte vad som är stadens hjärta eller varför man ska stanna till där. Jag levde där tills jag var 9 år då flyttde vi till Borlänge för två år där. Jag vantrivdes att vara ifrån alla jag kände i Hedemora inte för att jag hade speciellt många vänner men dom mn gick i skolan var ju på sätt och viss vänner till mig. Jag flytade sedan till Falun lägenhet i Bojsenburg lägenheten var stel och tråkig av de minnen jag har av den, många gammlingar bodde där. Mamma hade fått nytt jobb på lassarettet. Pappa köpte för arve pengar huset ett jätte hus i mina ögon då nu är det bara som en större lyxig sommarstuga. Man får andra vyer då man ser allt i stort i mina nya kretsar. Tiden i Falun var fantstisk, jag mins mina fika tunder med kompisarna. Gymet, shopingen.


Jag gick på gymnasiet då jag följde med en kompis till Sälen Fjällen till hennes familjs lilla stuga med utedass tänk er på vintern, usch. Tur det fanns dusch i alla fall. I liften så träffar jag ett gäng med killar som var från sthlm dom bodde i en fjällstuga som var enorm det var min makes föräldrars stuga. Vi fick då kontakt rejäll kontakt vi kysstes i liften och var tillsammans hela tiden. Men jag tappade bort hans telefonummer och gjorde allt för att få fram något sätt att kontakta honom men misslyckades. året där på så mötte jag honom igen vid samma lift men denna gång var det för gått. Vi böt telefonummer och email vi blev ett par på riktigt. pendlandet blev dyrt och vi kunde inte ses varje helg på han ofta var på jobb med sin far, det blev tll att skaffa fin klänningar från diverse affärer till alla middagar jag blev med bjuden på. Nu är allt sånt där vardag!


love// Sanna

Av Sanna - 25 juli 2010 14:25

Har öppnat min påse med godis och skruvat på volymen på cd spelaren. Nu ska jag visa lite bilder på diverse saker som bebis fått eller vi köpt. Vi har fåtten hel delsakr från makens syskon och andra glada människor som sparat på saker så som min mamma.



           Barnvagnen Kronans bilstolen, leksaker mm. Vagnen är ny men bilden är min kussins vagn men vi har en exakt likadan. Bilstolen är ärvegods från makens syster. Leksakerna är från mamma.


love// Sanna 

Av Sanna - 25 juli 2010 14:04

Är ingen stor bloggare kommer säkert göra tussen fel och glömma av att jag skaffade den. Men ska försöka mig på att i alla fall få fram några ord, I skrivande stund är jag helt ensam om man inte räknar med bebisen i magen som för lite liv där inne.


Helgen är snart över, jag vet inte vart dom tar vägen. Man hinner inte med mer än det lilla man gör. Igår var vi på middag med ett annat par hemma hos dem vilket var skönt orkar inte med att äta ute jämt. Ikväll ska jag och bebis äta varma mackor helt ensamma. Maken är borta, han tog ett flyg för att åka och spela golf med en klient i värmen som Frankriken avger sig. Är inte avensjuk då jag börjat hata värmen vill ha svala vindar och sol. är ju festival stämmning i hela sthlm tänkte ryma till Falun men samtidigt är stämningen hel skön och det lilla man ser och hör från lägenheten gör mig inget. Tre dagar uta älsklingen kommer att kännas, min svärmoder erbjöd sig att sova i stan med mig men jag tackade nej. Jag är vuxen nog att kuna sova ensam även om det är tomt på andra sidan sängen och den tomheten kan inte en svärmoder ta bort. ska i något annat inlägg försöka komma ut med lite vi skaffat till bebisen kanske även lite lägenhets bilder och sånt. Vi får se vad som kommer att hända just nu är jag trött och har en oöppnad gott och blandat påse i knät. Sitter halvt inne och halvt ute är så härligt!


Love// sanna


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards