Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Sanna - 31 juli 2010 22:15

Klockan kvart i åtta vaknade jag såg att väckarklockan inte ringt vi skulle ju med båten klockan tio hela familjen. Jag ruskade liv i maken som stressad for in på toaletten för att vaska av sig. Jag väckte mina syskon och duschade samtidigt som min syster som tog badkaret som dusch. Jag hjälpte henne att göra en ungdomlig sthlm frisyr och sminkade henne lätt. Hon fick lånaen rosa topp av mig som jag hade innan graviditeten hon såg tre år äldre ut. mamma och pappa var redan färdiga dom hade påbörjat frukosten, tillsammans med maken. som inte hade hittat rätt slips. men jag sa att han inte behövde ha slipps men han ville så gärna så jag fick rota runt i skåpen. Kvart över nio så ringde makens syster med familj på dörren, vi skulle dela på taxi bilar tillsammans till båten. Makensföräldrar och broder med familj skulle vänta där. Vi åkte ut till en ö i skärgåden för att äta en godlunch och se oss omkring. det var jätte mysigt, en mysig restaurang med glas fönster ut mot havet. Jag kännde mig så fri och lugn för stunden. gick lite ensam med maken vilket var skönt då vi inte fått så speciellt mycket ensam tid, vi gick tätt in tillvarandra och myste i en halvtimme inann vi slöt upp med de andra för att åka båt tillbaka. Tillbaka vid stockholms kajen så ville min familje samt maken, hans syster med familj, svärföräldrarna och broder med familj gå hem det är minte näst gårds utan en bit att gå och svärisarna hade sin bil där så jag fick köra en jaguar hem och så livrädd i bilkörning har jag aldrig vart.


Väl hemma så förbredda jag middagen la kött, kyckling i marinader. Ornade med lamet, fixade med korvarna. Gjorde grönsaker och bröd. Fick sedan hjälp att ordna med resten så att jag fick vila lite. Vi hade grill party på altanen med alla släktingar. det var trevligt, god mat, min goda tårta. Kan det bli bättre? Mswräng tårta och grillat.. mums. Gick och la mig tidigt men alla hade överseende med det. makesn familj for hem till sig vid ett tiden på natten då sov jag sedan länge. var jäääte trött!


Lördagen var fantastisk! tacka alla nära och kära för en trevlig dag, mådde så bra.   


Love// Sanna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards