Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

älsklingen hemma

Av Sanna - 28 juli 2010 21:00

Gud vad skönt med lite manligt sällskap här hemma. Vet inte vad klockan var då han kom hem för jag sov som en klubbad oxe men i morse så vaknade jag vid sju tiden och gick ner för att förbredda min lilla mys morgon vid åtta satt vi på balkongen åt olika sorters bröd, kaffe, te, juice hade olika sorters luftorkad skinka. Blåbär, jordgubbar, hallon. Ägg och bacon riktig sån där lyx furkost. Pressade jucien själv också. vart perfekt, vi myste tillsammans på altanen, satt när varandra och bara pratade bebisen var otroligt aktiv och förde sådant liv. Men jag kunde njuta i alla fall, känna värmen från solen som steg upp och lyste så klar. Vi badade tillsammans i över en halv timme sedan så vart han tvungen att skynda sig att byta om. Vi delade sedan en taxi och gick på våra luncher. Jag hade super mysigt på söder med Filippa vi åt och snackade bra länge sedan gick vi till en bebis affär för att köpa ammningskudde, två boddysar, strumpor, mamma behå och leksak samt ett vit underlakan. sedan tog jag faktiskt tunelbanan hem inte ända hem får ju gå en lite bit men det gör inget. Maken kom hem strax innan mig, han var i köket och bryggde kaffe då kaffet på restaurangen smakade s k i t han var väldigt glad i alla fall. jag visade upp mina inköp och han vissade upp en jätte söt bebis/barn jacka i jeans kanske något bebisen kan ha i vår han köpt i Frankrike samt en parfym till mig. Tack snälla just nu är jag otroligt dofft känsligt men sen kan jag ha den på.


Vi delade på oss jag fixade med tvätten och plockade i bebis rummet meddans han betalade räkningarna och snackade i telefonen som gick het. Sedan fixade han med gästrummen det sista jag inte hunnit göra. Vi myste en snabbis i soffan innan han skulle iväg. Jag värmde nudlar och grönsaker samt två vårullar med kyckling. Kollade lite på tv, nu ser jag på den där Norska serien en violinist har mördas ganska spännande story. Är lite små trött men ska hålla mig uppe tills maken kommer ska ju se klart avsnittet och sedan plocka i köket, läsa tidningen och lite sånt. I morgon ska jag ju vara barnvakt ska bli spännande.

           lite olika inköp till bebisen...Kanske inte världens bästa kort tog dem i alla hast med makens kamera.


Love// Sanna

 
 
Ullis

Ullis

31 juli 2010 11:40

Hej! Vilka gulliga bebisgrejer ni köpt! Finns det nåt sötare än nappar..?
Ville bara informera om att jag gjort flera armband och även ett par halsband. Kolla in om du har lust. :) Några armband är redan reserverade, först till kvarn..
Ha det gott! Mvh

http://ullispyssel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards