Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Lägenheten

Av Sanna - 26 juli 2010 21:22

Puh klockan tickar på och jag har inte gjort speciellt mycket nytta här hemma. I morgon måste jag försöka städa men vi haren enorm lägenhet som tr tid att städa, vi har en kvinna som hjälper oss men inte under sommaren då hon har semester och är med barnen på Gotland så då får vi slita v städar annars också för hon städar bara en till två gånger i månaden mer behöver vi inte. Central damsugare, smidig mopp. Men jag vill få upp nya gardiner i vissa rum pga av besöket i helgen. Vill damma rent vissa hyllor, plocka om i köket. Baka hur skönt skulle det inte vara emd hembakade bullar, kakor,bröd. Jag ska faktiskt försöka baka lite i morgon men måse handla lite också och då kommer problem två jag får ju inte bära tungt, men smarta jag. Granntanten har ju en dramaten jg skulle kuna få låna den då vi hjälper henne ibland att handla och så. Hoppas att hon är hemma när jag ska iväg.


Vill ju ha lite i frysen sen när bebisen kommer också, när folk komemr och besöker oss kan det vara gott med fika bröd i mängder. Även frysta tårtor eller något sådant kan man ju ha.


Har inga bilder på lgh här i datorn men kan förklara den lite enkelt. Vi har en rätt så stor hall med klinkers och golvärme helt underbart bra på vintern. en klädkamare, två inbyggda garderober, en mini toalett. Stor guld spegel med två matchade lampor mitt strå till stacken fick ärva den av min farmor. Under den en byrå med marmor skiva som också är från min farmor. Till höger vårat ena gästrum med fönster, balkongdörr ut mot gatan. Två garerober, en dubbelsäng, skrivbord sat byrå och fåtölj är det man får plats med. Till vänster i hallen vårat kök gasolspi, vanlig häll, två ugnar, inbyggda i väggen lika som mikron. Vi har två fysskåp och ett kylskåp, bardisk, kksö samt ett rymligt förråd för torvaror.

'Sedan kommer matsalen en ganska så stor sådan med plats för 18 och då ledigt. Liten bar i hörnet, vitrinskåp allt sånt man har i matsalen. Även en balkong på denna sida av huset med utsikt in motgården. Sedan ett ganska lite tv rum med öppen spis, balkong samma som vid gästrummet. Ta rappen up till tv rum nummer två i mini form, på ena sidan om trappen en fåtölj och mys hörna böcker längs väggen där på andra sidan soffa, tv och minin bord. Sovrummet till vänster lagomt stort med stor säng, skuttörrr mot garderobrna, altandörr ut till altanen som är 54 kvm stor med grill, bord, stolar, bubbelpol samt sol plats. 


Vi har toalett med bastu, badkar, dusch, två handfat. Utanför tvättmaskin, torktumlare, garderober mm. Bebisens rum med två fönster, fransktfönster. Vit säng, vit skötbord, ammnngsfåtöljen mm. Samt att det finns ett till gästrum med en enkelsäng samt en bäddsoffa och fåtölj samt fem garderober men pytte litet runt fönster. Ungefär så där ser våningen ut.



(Bilden är från miljogarden)

   

Denna spjälsän har vi fast i vitt inköpt hos     www.miljogarden.se

 

love //Sanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards