Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Sanna - 7 januari 2011 11:27

Pappa bus är ute med Dexter, jag har vart på gymet i morse gud vad skönt! skrev förut att jag gått upp lite i vikt efter jul och det är ju otroligt innan jul veckan så vägde jag typ 54 hade börjat gå ner så där mycket igen.. Hatar att jag inte kan behålla min vikt, vill inte vara pin smal med jätte bröst. Vill vara lagom, nu väger jag typ 56 eller kanske 57. Går på gym ibland inte för att gå ner i vikt utan för att behålla mina små muskler. Är ju rätt så lång också så Titti en i huset tycker att jag borde vara model men det är inte jag. Idag ser håret ut som skit, orkade inte tvätta det efter träningen. Men får bli bad sen, ska laga lasagne och kålpudding vi kan värma och äta under helgen. Mums, tycker då jag i alla fall..


Dexter den rackaren han växer och såg i morse ut som en sumobrottare i pyjamasen som är för liten pappa tog fel pyjamas då han nattade igår.. Haha. Synd jag inte hade kameran nära, Vi borde åka och köpa mer kläder till Dexter eller i alla fall en pyjamas till. Är sugen att åka till Nacka forum för då kan vi åka till Sanne och hälsa på vägen hem!


Dexter vänder sig nu helt själv, kan sitta i ca 40 sekunder själv utan att ramla. Han sitter i barnstolen upppalad av kuddar och leker med en skalldra då vi äter. Han är mer vaken och allert. Det är mysigt. Snart dra mamma gruppen igång igen. Spännande att se vart vi ska och vad vi ska göra. Vet att det är något spännande då en i gruppen ordnat med något för bebisarna med en instruktör kostade 150:- per person med fika så det är inte något jätte dyrt. Vi ska till någon lokal på söder.


Undra om posten kommer snart väntar på en sak. rätt viktig sak också, suck. Vilket skit väder man fått!


Dexter är med pappa bus på jobbet, han blir så bort skämd där alla vill gosa med honom. Svärfar är i Malmö annars så brukar han gosa mycket då man kommer förbi. Går ibland förbi på deras lunch och lånar toaletten då jag vart ute och gått då får man gratis barnvakt meddans man kissar så lyxigt. Nej ska nog börja med maten, snart kommer dom nog mina älsklingar. Usch så det ser ut då i köket, märks att vi inte har haft städhjälp på ett tag nu. Måste ställa ut lådorna också så att vi kan få ny frukt och grönsaker.


Vi åker kanske till stugan i sälen snart också med bekanta, rätt så många blir vi. Mysigt. Dexters första tur till fjällen.


Love//Sanna


Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards