Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Kost Cirkeln!

Av Sanna - 31 maj 2011 22:03

Dexter somnade vid nio efter massor av trassel men sånt är livet tror att det är flera tänder på G.


Mina nya tabletter är toppen!  Dom hjälper mig att hålla vikten lite bättre, Jag måste dock börja väga maten. Tråkigt men sant, kött 150 g fisk 200 g exakt 4 potatisar eller 1,2 dl ris 2 dl pasta, 5 dl grönsaker samt alltid ha sås eller smör över maten. Jag får äta godis och onyttiga saker men inte varje dag. Sen så kan jag gärna äta mycket grönsaker vill ju inte få fet lever och dö i förtid av att ätit för mycket fet heller. Var ett tag rädd för Kolestrolet skulle gå i taket med för mycket fet men jag har tydligen lyckas balancerat det bra, blir svårt med restaurang besök men man får väl också synda lite.


Tänkte igår kväll på den tiden då jag vägde som minst, vågar inte lägga ut kort eller ens skriva vikten här var  då kanske 163 cm lång och mager som den. Hade inte anorexia som alla trodde bara en sjukdom som ingen vet varför den finns, dom vet inte speciellt mycket om den över huvud taget. Jag har provat allt!

Men fick nya tabletter som ska öka ämnesupptaget och omsättningen verkar fungera då jag gått upp i vikt 1kg på kort tid mot förut då 300 g på en månad var ett lyft. Jag är livrädd att Dexter eller framtida barn ska få samma sak men Dexter är otroligt knubbig så risken är nog liten men man vet aldrig. Jag var på gymet idag och byggde muskler inte brände fet. Köpte en jätte baguett där och klämde i mig syndade som bara den men jag ska ju äta flera mål om dagen.


En bra dag kan se ut så här:

Frukost: Kok/Stekt ägg, två hårda smörgåsar, en mjuk smögås, gröt/Filmjölk/Yoghurt med flingor eller frukt, Färskpressad juice, En frukt eller fruktsallad


Mellan mål 1: Smörgås/Frukt/Fruktsallad/Keos med fruk

Lunch: 150g kött eller 200g fisk eller 150 g kyckling 4 potatisar, 2 dl sås, 5 dl grönsaker, vatten/mjölk, En smörgås med ost och extra mycket smör


Mellan mål 2: Brukar vara frukt med yoghurt älskar sånt

Middag: 150g kött eller 200g fisk eller 150 g kyckling 4 potatisar, 2 dl sås, 5 dl grönsaker, vatten/mjölk, En smörgås med ost och extra mycket smör


mellan mål 3: Det så kallade kvällsmållet: Smörgåsar och te gärna rött te



Jag försöker att hålla det men funkar inte alltid. Tar tabletten till varje mål mat även mellan målet i några veckor till sedan så blir det bara tre gånger om dagen. Hoppas att vid nästa invägningen att jag gått upp mer än 1 kg Alla tips på hur man går upp i vikt är av intresse!!!!



Nej måste nog tvätta fötterna och borsta tänderna. Åker till GBG från och med i morgon till måndag. Ska bo 3 kavrter i från Avenyn vi lånar lgh av en kollega till maken som har bebis också så det finns säng åt Dexter dom är bara där varannan månad.


Lycka till alla med era mat beskymer!


love//Sanna


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter h...

Av Sanna - 9 juli 2012 17:53

Hade en bra kväll igår. God mat, trevligt sällskap. Dexter skötte sig perfekt, hade med pyjamasen som åkte på innen på restaurangens toalett. Han somnade i bilen hem, klockan var innan 8 helt perfekt! Han sov till 9 Idag vaknade vid 7 och snackade me...

Av Sanna - 7 juli 2012 16:20

Har faktiskt haft semester typ, värmen är god då den kommer men den går lika ofta känns det som.     Vart 4 dagar i Paris, maken, jag och Dexter. Fyra fatnastiska dagar på hotell mitt i Paris bara några meter från Eifeltonet. Åt god mat, vart p...

Av Sanna - 27 maj 2012 13:23

Underbart.... Har vart i stugan i helgen och fixat lite.. Eller mycket ska man nog säga, Dexter och hans pappa var inte med jag var där med pappa och morbror samt morbors ena barn. Vi fiskade, fick lite kvällsmat i alla fall. Målade en del av stakete...

Av Sanna - 20 maj 2012 20:58

Har vart jätte stressad och är det nu med...   Kom hem från dalarna för typ 5 timmar sedan..   Hade folk från dalarna här för en tid sedan Dexter vr med faster och myste. Vi gick på sture klubb, åkte sport bil på djurgården mm. Mysigt! Måste ...

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards