Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Skogen...

Av Sanna - 24 maj 2011 11:47

Saknar skogen i Dalarna här är det bara hus och hus, har settat en stund på altanen men nDexter tröttnade och försökte hela tiden ta sig in vilket inte är så passande då det är några få trappsteg ner till sovrummet. Nu vilar han sig lite jag ska snat göra en fläskgryta till mammi först skulle pappi också komma men han har blivit ubjuden på lyx restaurang av en polare på morgonen så vi ska luncha en annan dag. Ska göra en rotfuktspuree också åt Dexter mumsigt värre, ska göra en stor sats och frysa in i små ispåsar så smidigt! Han åt av nya gröten i morse också han var så glad!

Lite mycket att städa efter honom då han görna leker med skede själv mamma får inte mata speciellt länge. Han är stora killen, vi gick ner till strandvägen och hem igen idag så mysigt trotts att det var lite vind men det är sånt man får ta. Ska iväg snart  i veckan i alla fall och besöka Rasmus, Hanna och Peter som bor på hamarbyhöjden i en ny köpt lgh kommer bli toppen, var ett tag sedan vi sågs eller bra längesedan. Man hinner inte träffa alla man skulle vilja träffa varje dag.

Fillippa och hennes pojkvän kanske snart sambo eller? måste komma hitt snart så vi kan grilla tillsammans. Det skulle vara så roligt, är så grill sugen.

Dexter var lite lös i magen i morse men det bör nog gå över skulle jag tro. Dom kan ju få såna där attacker ibland. Är sugen på kiwi soppa en efterätt min gammla hmk lärare gjorde och jag blev fast för smaken. Men har knapert i skåpen och måste handla men när ska jag orka det? Måste storhandla gärna ensam men Maken kommer inte hem förens i kväll och han ska ordna med middag så jag läg nog handla innan dess.. Har knappt någon mjölk kvar, kaffet är slut men vi köper ekologiskt kaffe från en speciall affär så måste leta mig ditt också. Har kemtvätt att hämta, bröd att köpa på bageriet innan dom stänger, ska beställ klipptid. Ordna med barnvakt så det är fullt upp!

Men jag ska inte stressa jag har hela vecka på mig. Kanske inte handlingen, vill baka en sofikakak också.

Nej måste börja MED maten om jag ska hinna någonting idag!