Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Sanna - 14 juli 2011 14:01

Har vart en toppen dag så här långt.. Vi jag och Dexter var ner till båten med lite saker, Maken golfade och ornade med lunch vid båten kring 12.00 tiden det var mysigt. Han och Dexter är kvar vid båten jag åkte hem för att hämta mer saker, sätta på en tvättmaskin och diska lite men hamnade här i stället, behöver en liten stund att koppla av meddans kaffe bryggaren bryger kaffe. Har packat mina hemma gjorda winerbröd som inte blev så goda som jag trott men sånt är livet. Kakor och Dexters älsklings kex. ska fixa lite saft också åt honom, guldklimpen!


Efter begravningen i morgon förmiddag typ efter lunch kanske vid 2 eller 3 så ska maken tillsammans med två kompisar till oss Segla till stugan vi andra ska åka bil förutom två barn som är stora 10 och 14 dom ska också segla. Vi ska vara i stugan över helgen. Segla, bada, åka motorbåt, fisk och grilla men främst mysa. det var inget vi hade planerat utan blev bara som det blev. Blir trevligt att få tankarna på annat håll än på begravningen... Måste också handla lite idag i Saluhallen. Även på Ica då Dexter behöver blöjor, tvättlappar, mera kex såna där djur kex, Smothis skan jag också göra några egna åt honom, köpa färska bär och blanda med Turkisyoghurt som mellan mål även med banan ska jag försöka att ordna. Vi har börjat med mer rutiner, mer fasta rutiner.


Frukost gröt lite mjuk macka men bara pytelite, samt lite frukt. sedan lek och mys eller något aktivitet eller så.

Melan mål frukt med yoghurt Sedan så är det sovdags antingen promenad i vagnen eller i sängen. Sedan lunch av något slag han brukar vakna vid 12- 12.30  vilket är toppen. sedan mer lek och bus för em mellis med yoghurt, frukt, smörgås eller något annat, gröt går också ner då. mer lek innan kvällsmat och sedan bad/toalettbestyr, sångstund, sagostund eller något liknande för att varava ner rejällt och få en lugn och harmonisk tillvaro gått en endagars kurs i att få ett stressfritt barn! Väldigt nyttigt, ingen lek häftig lek efter middagen vilket kan stressa barnet och gör att man får et stressat barn räcker med dagis/skol stressen. Vi brukar läsa bok, sjunga om vi är hemma alternativt bara mysa. Tv tittande förekommer nästan aldrig nu mer. Han är för liten, räcker att han blir söndermald av tv sen i större ålder. Passa barnprogramstider är ju så sjukt stressande för barnet. Man kan spela in barntv och se på det i en lugn och harmonisk tillvara tillsammans. Aldrig låte barnet se på tv ensam sa kurs ledare jag förstod först inte det men efter att kollat lite på Barnkanalen så insåg jag vad hon menar. Pingu är väl en av få saker som inte är så våldsama, otäcka, snabba bilder, ljud som är stressande, mycket färg som gör det rörigt i de små livens hjärnor. När jag var barn så var vi ute mycket, mins att mamma fick tjata in oss från gatan och leket där. Jag var 4 år då var jag ute och lekte till 7 varje kväll på sommaren, mammorna satt bredvid oss och snackade vi lekte som tokar! Såg en del på tv men pappa spelade in allt så vi kunde se delar av barntv på morgonen vid frukosten. Beroende av datorn, tv gör ju inte barn någon nytta. Min bror är beroende av datorn och spel tycker jag fast å andra sidan så är det bara i perioder så han lanar annars är han ute mycket om kvällarna och gör spoirtsliga saker, fiskar och är med vännerna. Badar otroligt mycket också på sommaren.



Nej måste gå!


Love//Sanna



Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Ovido - Quiz & Flashcards