Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Sanna - 14 juli 2012 15:31

Nyss hemkommen från stugan, mysigt. Haft en bra dag där, åkte ditt i går morse tidigt. Hela familjen. Ska tillbaka snart men Maken måste vara i stan till fyra han ska på en grej med ett gäng killar. Tejerna skulle ha vart iväg på en grej men Dexter har feber så han ska vara med mamma. Blir fler gånger, han sover en stund nu. Hoppas det ger med sig men vi åker i alla fall till stugan finns ju skärgårdsdocktor om det skulle behövas. Han var lite mosig efter maten, men appetiten finns kvar han åt som en häst. Fisk gryta med färsk fisk går alltid ner, han älskar nästan all mat!


Har insett att inte alla barn äter  typ allt som han gör men med lite träning så kan man nog vända de flesta. Makens syster dotter hon hatade blomkål men nu älskar hon det, jag har gjort olika rätter där blomkål är med och hon tycker om att dippa grönsaker med olika dippsåser. Jag har själv svårt för en del saker men äter dem i alla fall om någon bjuder på dem. Vi lagar dem också hemma men inte lika ofta bara för att visa Dexter att det går att äta allt även om man kanske tycker mindre bra om vissa saker och bättre om vissa. En del säger att dom typ aldig skulle kunna äta Fiskbullar eller blodpudding men om de var de enda saker jorde hande att erbjuda så skulle dom svälta till döds eller så skulle du bli så tvugna att äta dem vare sig man ville eller inte. Gapa och svälj eller dö!

Hade svårt för böner ett tag men 12 stegs metoden funkade men å andra sidan är jag vuxen och ska bete mig på ett vuxet sätt äta bör man annars dör man , så gapa och svälj!


Har en ostpaj i ugnen som jag bör ta ut om 20 minuter eller så. Kvällens middag blir inte den, ska ta den med mig till stugan. Vi ska äta skalldjur där från salluhallen. Min farbor och hans familj kommer, men blir Dexter för dålig får vi bo i lillstugan och hålla oss där. Tror bara att han behöver sova bort febern, Hna har vart ute mycket, badat och haft sig. Vad jag älskar min familj, min släkt, mina vänner.



Tack filipa för att du räddade mig från trisstes förut. Jag har hittat jeansen om du vill veta, i en kasse i en garderob. Nu kan jag äntligen inviga dem, dyra som dom var. Viktoria Jeansen, Viktora Bechams jeans fick dem av filipa min klippa. Tack för allt!


Nej måste gå.. Har en del annat att göra så som tvätt, ska baka vitlköksbröd också. Se efter sjuklingen, laga kycklingsoppa eller mer värma på den så att han får i sig lite mer käk...



// Sanna






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma livet här kommer jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Bebis


Skapa flashcards